Пилотната интеграционна система на електронна област (ПИСЕО) включва пилотното изграждане на три „електронни области” (Бургас, Добрич и Стара Загора), които дават възможност на всички администрации в съответните региони да комуникират помежду си по електронен път. Разработеното програмно решение дава възможност за свързване на различните услуги, предоставяни от администрациите, с различни информационни източници, като се използва стандартизиран интерфейс.

Проектът стартира през септември 2006 г., когато след публична процедура МДААР възложи на консорциума „ЦАПК – Сиела” изграждането на ПИСЕО. Договорът е на обща стойност 2 199 880 лв. без ДДС.

Системата е изградена от 4 модула:

- Модул „Портал” – уеб-интерфейс към системата, позволяващ регистрация на потребители, попълване на електронните формуляри за подаване на заявки към общините и проверка на статуса на заявките. Този модул притежава и административна част за управление на съдържанието, достъпна само за упълномощените лица. По този начин се предоставя възможност за въвеждане и редакция на съдържанието на портала.

- Модул „Управление на транзакциите” – система за управление, насочване и комуникация, чрез която се изпращат документи и която гарантира, че те ще бъдат насочени към правилното звено. При въвеждане на необходимата информация за извършване на дадена услуга данните, въведени при регистрацията на потребителя, автоматично се попълват в „интелигентния” онлайн формуляр.
Модул „Регистрация и вписване” – система за регистрация и автентикация на потребителите, която осигурява високо ниво на защита на данните. Регистрацията се извършва в зависимост от необходимото ниво на сигурност, изисквано при извършването на дадена услуга. Автентикацията на потребителите става с помощта на име и парола или цифров сертификат. След автентикация порталът персонализира предлаганите услуги, като показва само достъпните за съответния тип потребител – физическо или юридическо лице.

- „Интеграционен” модул – гъвкав, защитен и с голяма съвместимост механизъм, който осигурява интеграция с „back office” системите на общините.

Реализацията на този проект спомага администрациите на регионално ниво да използват съвременните технологии за предоставяне по електронен път на качествени, икономически ефективни и лесно достъпни административни услуги за гражданите и бизнеса.
Регионалните портали на е-правителството са достъпни на адреси:

http://oaburgas.egov.bg, http://oastzagora.egov.bg, http://oadobrich.egov.bg

В трите пилотни регионални портала гражданите и бизнесът могат да намерят информация за 100 услуги, предоставяни от областната и общинските администрации във всеки регион, с пълно описание на нормативната уредба, процедурите и сроковете за реализиране, както и необходимите образци и формуляри. Всяка общинска администрация, включена в проекта, предлага чрез съответния регионален портал по 5 услуги на ниво транзакция.