Звената за обслужване в държавната администрация показват високо ниво на предлаганите услуги. При оценяване по шестобалната система средната оценка на работата с граждани е много добра (5.07). Това сочи проучване, проведено в периода 9 – 23 юни в 32 града в страната по метода “Таен клиент”, съобщиха от Министерството на държавната администрация и административната реформа.

Резултатите от проучването сочат още, че като цяло връзката по телефона със звената за административно обслужване е на добро ниво (89% отговорени обаждания). Служителите са любезни по време на разговор с гражданите, а случаите на лошо отношение са единични (под 10%). Като слабост се отбелязва, че не винаги служителите се представят по време на телефонен разговор (22.2%).

При посещенията на място е установено, че повечето администрации предлагат добре изградена информационна среда за упътване на гражданите при ползването на публични услуги (68.2%). Препоръките в тази област са насочени към осигуряване на повече двуезични указателни табели и по-ясно обозначаване на работното време. В различните звена за обслужване има изградени различни канали за информиране на гражданите (62.5%). Потребителите на административни услуги не чакат дълго време да бъдат обслужени - средното време за изчакване е под 5 минути.

Резултатите от изследването сочат, че и по време на телефонен разговор, и при посещение на място служителите се държат любезно и предоставят исканата информация на разбираем и достъпен език (86.3%). В някои случаи те не информират за срока за изпълнение на услугата, както и за нейната цена (средно 60% по двата показателя).

Проучването на качеството на предлаганите от администрациите услуги е направено в рамките на проекта на МДААР "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", който се реализира по Оперативната програма "Административен капацитет", финансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Стойността му е 1 959 015 лв., а срокът за изпълнение - 12 месеца. След проведена обществена поръчка през април тази година за изпълнител на дейностите по проекта беше избран консорциум между "Делойт България" ООД, "Маркет Айс" ООД, "Публисис Кънсълтантс" ЕООД ,"Ню Ай" ООД, "Прагматика" ООД и "Идео" ООД. Цената, която те предложиха за изпълнението на проекта, е 550 690 лв. без ДДС.

Снимка: БГНЕС