Мобилният телефон става портфейл

981
Мобилният телефон става портфейл

Демонстрация на първите у нас плащания чрез мобилен телефон направиха представители на технологичния оператор СЕП България АД - създател на първата мрежа за електронни услуги в България.

Това стана възможно след успешно включване на мобилния оператор GLOBUL и търговските банки Алианц Банк България и Пощенска Банка в технологичната платформа на мрежата.

Те са първите участници, обявили своята готовност за предлагане на новите услуги за мобилни плащания. Мрежата за електронни услуги е отворена за всички български банки и мобилни оператори. Така се елиминира необходимостта от значителни инвестиции и се спестяват усилията за популяризиране на новите електронни услуги сред потребителите по отделно от всеки участник.

По време на демонстрацията, СЕП заедно със своите партньори, обяви началото на пазарен пилот с потребители и готовност за включване на търговци в мрежата. Триста служители от компаниите-участници ще бъдат първите потребители на територията на град София. Те ще имат възможност да извършват реални плащания с операции за мобилни преводи, справки за текущ баланс, плащане на задължения и предплатени е-ваучери към GLOBUL. Това е последната стъпка преди масовото лансиране на услугите за клиенти, което се очаква да започне в края на 2009 г.

"Радваме се, че можем едновременно да обявим новината за пилота и да приветстваме първите включени търговци - веригата ресторанти KFC на Самекс ЕООД и електронния магазин за книги Пингвините. " - заяви на проведената демонстрация Атанас Шарков - Главен оперативен директор на СЕП България АД. "Очакваме интересът на търговците към възможностите на услугите за мобилни плащания да расте. Вярваме, че търговците ще откликнат на желанието на потребителите за нови мобилни услуги и ще се възползват от предимствата на електронното обслужване." - допълни Шарков.

Новите електронни услуги за потребителите съчетават високо ниво на защита с удобство, бързина и максимална леснота на употреба. Без инвестиции, само чрез подмяна на СИМ картата, клиентите получават 3 услуги - „Мобилен портфейл", безплатен „Електронен подпис" и възможност за управление на банкови сметки и осъществяване на платежни операции с финансовата услуга „Мобилно банкиране". Така всеки мобилен телефон се превръща в универсално средство за достъп до електронни услуги, които клиентите може да ползват навсякъде и по всяко време.

Системата за електронни плащания е първият проект в България за електронни услуги, който се разработва съвместно с участието на мобилни оператори и банки. Проектът е уникален за Югоизточна Европа и до момента подобни услуги са реализирани в Япония, Великобритания, Ирландия, Италия, Франция и Германия.

Вижте и видео материалите от представянето:

СЕП България стартира пилот за мобилни плащания

Атанас Шарков, Оперативен директор на СЕП България по време на презентацията

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1772 1.1773
  • GBP/USD 1.3185 1.3186
  • USD/JPY 113.5130 113.5250
  • USD/CHF 0.9849 0.9851
  • USD/CAD 1.2622 1.2624
  • AUD/USD 0.7815 0.7816
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 51.97 52.03
  • ЗЛАТО 1279.90 1280.40
  • СРЕБРО 17.02 17.05

Видео