Правителството одобри споразуменията между България, Европейската инвестиционна банка и Националната компания "Железопътна инфраструктура" за потвърждаване и за изменение на финансовите договори "България - железопътен проект на трансевропейската мрежа" (от 1999 г.) и "България - железопътен проект на трансевропейската мрежа - проект Б" (от 2001 г.), както и на самия финансов договор от 2001 г.

Министерският съвет предлага на Народното събрание да ратифицира подписаните на 27 февруари 2007 г. документи. Това съобщиха от правителствената информационна служба.

Двата договора с ЕИБ са за финансиране на проекта за реконструкция и електрификация на железопътната линия Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граница и оптимизиране на
трасето за скорост 160 км в час. Осигуреният нисколихвен заем възлиза на общо 150 млн. евро. Поради забавяне на изпълнението на проекта, някои срокове за получаване на средства по заема са изтекли на 30 юни 2005 г.

С подписаните споразумения се потвърждава валидността на финансовите договори с ЕИБ, като се осъвременяват условията за ползване на заема в съответствие с постигнатите договорености с най-големия донор за проекта - програма ИСПА на ЕС, осигурила безвъзмездно 153 млн. евро за изпълнението му. Определят се и реалистични срокове за завършването на проекта и се удължава крайният срок за искане на средства по заема - до 30 юни 2010 г.

С ратификацията на финансовия договор и двете споразумения ще бъдат създадени условия за успешното изпълнение на най-големия транспортен проект в България в настоящия момент, надхвърлящ 700 млн. лв. и обхващащ две области- Пловдив и Хасково, и девет общини. Проектирането и строителството на първата фаза от обекта - железния път и електрификацията на жп участъка от Пловдив (гара Крумово) до гр. Първомай, с дължина 37,7 км, започна на 25 май 2006 г. Целият проект трябва да бъде завършен до края на 2010 г.