Основните правила в маркетинга не бива да се загърбват за сметка на тенденции, които са актуални в конкретен момент.

Това стана ясно от думите на Боян Москов, собственик на компанията за дигитален маркетинг Interactive Orb, по време на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

Според Москов, хората твърде много се отнасят по думата „технолоии“ и забравят за основите в бизнеса, които всъщност са важните.

В наши дни да започнеш бизнес е по-лесно от всякога, което насища пазара с участници, респективно увеличава конкуренцията.

В същото време Facebook промени модела си за реклама чрез фен страници, което накара доста бизнеси да започнат да плащат на платформата за услуги, които преди това са получавали безплатно.

Аудиторията на Facebook обаче не расте с агресивните темпове от миналото. Така повечето рекламодатели, които плащат, за да покажат стока или услуга пред една и съща, като количество, аудитория, доведоха до скок в цените на дигиталната реклама в платформата, поясни Москов.

По думите му някои класически маркетингови модели продължават да водят до добри резултати. Един такъв модел е имейл маркетингът.

„Имейл маркетингът е единственият канал за трафик, който вие притежавате“, каза Москов, добавяйки, че останалите дигитални канали за реклама могат да променят модела си или да станат жертва на регулация.

Според него, традиционните форми на реклама, като класическите листовки, са умираща концепция, която може единствено да помогне в изгражднето на даден имидж или бранд.