Възможно ли е да спре градският транспорт, заради минусовите температури?

Затруднения и сериозни закъснения в градския транспорт вече има, а при минус 25 градуса, има голяма вероятност нафтата в автобусите да замръзне.

При минусовите температури навън, всички автобуси са задължени да имат в горивата и в маслата специални смеси, които да не им позволят да замръзнат. Проверка на БНТ показа, че от Столичния автотранспорт снабдяват всички депа с добавки.

Най-голям проблем са старите автобуси, както и тези, които се движат на метан. При тях дори най-малка влага в системата на автобуса може да доведе до пълно блокиране.

„Инсталациите на автобусите наистина могат да замръзнат при минус 24 градуса“, обясни инж. Валентин Велев.

Автобусното депо в "Малашевци" разполага с 221 автобуса. Повечето от тях са Икаруси на по 20-30 години. Шофьорите им не отричат, че в тях е най-студено. Въпреки че парното работи.И макар голяма част от софийските автобуси да са заредени с антифриз и да имат парно, вътре температурата е не повече от 0 градуса.

От софийските депа обещават да направят всичко, за да не спрат автобусите нито утре, нито през следващите мразовити дни. Въпреки че рейсовете, с които разполагат са далеч от европейските представи за качествен градски транспорт.