За първите четири месеца на 2008 г. в страната сa закупени общо 20 119 нови автомобила, сочат данни на Съюза на вносителите на автомобили в България, предоставени на Profit.bg.

През сравнимия период година по-рано общите продажби бяха 15 789 броя, тоест ръстът е от 4330 броя или 27.42%. Само през април продажбите възлизат на 4895 автомобила, малко под средните 5 030 броя/месечно от началото на годината.

Общо 92.88%, или 18 687 броя, от продажбите в страната за първите четири месеца са на леки автомобили.

Лидер с пазарен дял от 12.23% остава Opel, изпреварил Toyota и Ford, съответно с 10.49 и 8.94%. Четвъртата позиция е за Volkswagen, а пети се нарежда Peugeot.

Общо четири компании имат пазарен дял около 5 на сто – Dacia (5.74%), Chevrolet (5.32%), Citroen (5.14%) и Skoda (5.09%). Топ 10 се допълва от Renault, чийто пазарен дял в края на предходния месец е 3.99%.

Продадените мотоциклети в страната до края на април са 168 спрямо 137 за година по-рано. Лидер с 47% пазарен дял е Peugeot, следван от Piaggio и Yamaha, имащи по 20.83 и 13.69 на сто.

При камионите големите три – Iveco, Mercedes и Volvo, държат малко над 88% от пазара, докато Man и Isuzu имат по 6.70 и 4.54 на сто.