Над 60% от служителите на ЧЕЗ са подали заявления за преминаване към електронна фактура в рамките на по-малко от месец. Това стана, след като в средата на ноември компанията стартира пилотен проект.

„Резултатите, които постигнахме за толкова кратко време, са радостни и обнадеждаващи. Надяваме се след масовото въвеждане на фактурата, което планираме за януари 2011-а, да постигнем сходен интерес и сред нашите клиенти", казва Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите" в „ЧЕЗ Електро България" АД.

Електронният документ ще позволява на потребителите постоянен и сигурен достъп до месечната им сметка на посочен от тях имейл адрес. Проектът получи одобрението на 84% от гласувалите в анкетата на сайта на компанията. Подобни резултати бяха постигнати и при запитвания по темата в няколко онлайн медии.

Електронната фактура е част от платформата на ЧЕЗ за подобряване на индиректното обслужване чрез по-широко използване на възможностите на интернет и новите технологии. Статистиката на компанията показва, че интересът към обслужването от разстояние нараства постоянно. Увеличава се и броят на потребителите, сключили споразумения за индиректно обслужване по телефона, като към момента те са около 8000, което е с 50% ръст в сравнение с 2009 г.

Все повече клиенти проверяват и плащат сметката си онлайн. По данни на ЧЕЗ близо 330 хиляди потребители в България се възползват от възможността да се информират за размера на задълженията си чрез корпоративния сайт.

С 12% в сравнение с миналата година е нараснал и броят на безкасовите плащания, като към момента всеки месец се регистрират повече от 150 хил. транзакции.

ЧЕЗ предлага на своите клиенти 12 начина за безкасово плащане на месечната сметка за електроенергия. Най-предпочитаният от тях е през системата ePay.bg. През ноември, когато е пикът на регистрираните транзакции за тази година (168 832), този канал за безкасово погасяване на задълженията е бил избран от близо половината от клиентите на ЧЕЗ, платили сметката си по електронен път.