Само за трите празнични дни над 60 сигнала за некачествени стоки и услуги са получени на денонощния телефон в Комисията за защита на потребителите, информира БНТ.

Сред най-честите нарушения са съмнителни коледни намаления, липса на етикети и неиздаване на касови бележки. Много хора се оплаквали и за това, че са купили некачествени мобилни телефони, битова техника и обувки.

Няма делник, няма празник... в Комисията за защита на потребителите получават десетки сигнали. Броят им зачестява по Коледа и Нова година.

Най-много са потърпевшите от последния търговски трик. Получаваш брошура, в която се предлага нашумял продукт. Отиваш в магазина и установяваш, че хитовото DVD отдавна е изкупено.

Любима хватка са злоупотребите е с подаръците за деца.

"Един от случаите беше за некоректно обявяване на информация за детски продукт - чесалка за зъби", поясни Дамян Лазаров - председател на Комисията за защита на потребителите, МИЕ.

От Комисията за защита на потребителите се похвалиха, че за разлика от минали години, нямат сигнали за опасни светещи гирлянди. Въпреки това трябва да бъдем внимателни:

"Търговци, особено амбулантни или други, които се появяват за кратко време, биха могли да предложат малко по-рискови продукти", поясни Лазаров.

Въпреки че търговците били по европейски стриктни за това, което продават, от Комисията за защита на потребителите апелират да си отваряме "очите на осем".

Телефон на потребителя:
0700 111 22