Звукът на рекламите да бъде намален до нивата на останалите радио и телевизионни предавания. Такъв проектът за изменение в Закона за защита на потребителите е внесен в парламента и още тази седмица очаквам развитие, заяви народният представител Захари Георгиев в Пловдив, цитиран от Дарик.

По думите му масова е практиката търговските съобщения по радиото и телевизията да бъдат до два пъти по-силни като децибели от останалите предавания. По подобна директива се работи и в Европарламента, но няма яснота кога ще се вземе решение, което да засяга целия Евросъюз, добави Георгиев.

Законопроектът предвижда промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори.

При приключване срока на контракта, той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие, според Георгиев.

Трето законово изменение предвижда кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят и това да става чрез преподписване на анекс към договора.