Служителите в Териториалната дирекция на Национална агенция за приходите в Плевен са сред най-учтивите в страната, установи проверка по линия на проекта "Таен клиент". Оценката е на Министерството на държавната администрация и административната реформа, след приключване работата по проекта.

Това съобщи главният експерт от НАП-Плевен Йовита Куманова, цитирана от БТА.

Тя уточни, че изводът е написан в полученото официално писмо до НАП от министерството. Външните независими наблюдатели са извършили общо 406 неочаквани наблюдения, като от тях 17 в структури на НАП.

Общата оценка на НАП е 15.23 т./максимална 24 т. и средна 15.52 т./ за всички административни структури, посетени по време на наблюдението. Оценката варира от 20 т. за дирекцията на НАП-Плевен, Разград и Търговище, след което върви надолу за останалите посетени дирекции, поясни Куманова. Не са наблюдавани прояви на грубо отношение от страна на служителите, водещи до некачествено обслужване на клиентите на НАП, допълни тя.

По отношение на поведението на служителите на Агенцията, делово обслужване и обслужване на гражданите "тайните агенти" са дали най-добри оценки на служителите в дирекциите в Плевен, Търговище, Монтана, Ямбол и Бургас.

Сред "тайните агенти" доминира мнението, че служителите в Агенцията са любезни и предоставят на клиентите необходимата информация на разбираем език. Независимо от този резултат, има какво да се желае от служителите по отношение спазването на
определени формални стандарти за добро обслужване, пише в писмото от министерството до дирекцията в Плевен.

Основната цел на проекта "Таен клиент" е да установи как младите хора възприемат държавната администрация, да се направи оценка от страна на потребителите за работната среда и поведението на държавните служители и чрез получената обратна връзка да се набележат области, нуждаещи се от подобрение, уточняват от Министерството на държавната администрация и административната реформа.