Национална агенция за приходите предлага две нови електронни услуги, достъпни с Персонален идентификационен код (ПИК) и Квалифициран електронен подпис (КЕП).

Те са предназначени за лицата, които подават справки за изплатени през годината доходи /(чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ) - самоосигуряващи се лица и предприятия, които са изплатили през 2019 г. доходи от трудови и/или извън трудови правоотношения.

Чрез новите услуги работодателите ще виждат на екран справките с подадените данни и ще имат възможност да ги изтеглят под формата на таблица. Пред тях ще се визуализират:

  • „Актуално състояние на данните, декларирани със Справката за изплатени през годината доходи по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ и за удържаните данък и задължителни осигурителни вноски“;
  • „Актуално състояние на данните, декларирани със Справката по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ за изплатените през годината доходи по трудови правоотношения“.
  • От НАП напомнят, че работодателите, които са изплащали доходи по трудови и/или извън трудови правоотношения през 2019 г., са задължени до 28 февруари 2020 г. да подадат по електронен път справка за изплатените доходи на физически лица през 2019 г. и за удържаните през годината данък и задължителни осигурителни вноски (чл. 73 ал. 1 от ЗДДФЛ) и/или справка за изплатените доходи по трудови правоотношения (чл. 73 ал. 6 от ЗДДФЛ/)

    Повече информация може да намерите на сайта на приходната администрация www.nap.bg или на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700, съобразно тарифата на съответния оператор.