С 3 млн. лева продажби, направени само за седем дни, могат да се похвалят българските производители, участвали в Балканската седмица на Лидл това лято.

Тя беше проведена за първи път в 19 европейски държави, а продуктите бяха селектирани от местния асортимент на четири страни – България, Румъния, Хърватия и Словения.

По време на тематичната седмица 14 родни артикула (от общо 80 за четирите представени държави) на 6 български производители са продавани в общо 6 989 магазина в Европа.

Най-предпочитаните от тях сред потребителите са мини банички, баница със сирене, сушено филе, овче сирене, антипасти и бира, сочи статистиката на Лидл България.

За успеха на Балканската седмица свидетелстват постигнатите резултати, като например в рамките й български производител на баница реализира износ, който се равнява на продажбите му в Лидл България за цели 10 години.

Производителите на мини банички и антипасти са регистрирали износ, равняващ се на продажбите им в Лидл България за 3 години, а компаниите, стоящи зад сушеното филе, овчето сирене и бирата – на 1 година.

В новото издание на Балканската седмица, което предстои през 2018 г., ще влязат нови български продукти, като биволско сирене, овче и биволско кисело мляко и айвар.

„Възможностите за експорт, които Лидл България предоставя, са няколко вида – постоянен експорт, кампаниен експорт, какъвто е Балканската седмица, и специфичен експорт за конкретен артикул, като например износа на вино“, посочи главният изпълнителен директор на компанията у нас Милена Драгийска.

В постоянния експорт влизат над 37 продукта, сред които биволска луканка, доспатска пъстърва и хлебни изделия.

Данните на Лидл България сочат, че за периода септември 2016 – август 2017 г. са изнесени 11 артикула на 4 български доставчика за 4 държави, които са генерирали оборот от 2.5 млн. евро (4.88 млн. лева).

Биволската луканка, например, е първият български продукт, излязъл на пазара в Германия под премиум марката Deluxe. От нея на миналата Коледа са продадени 108 000 бройки в Германия и Ирландия.

На предстоящата Коледа деликатесът ще се предлага в още 5 европейски държави, освен в Германия и Ирландия.

През 2018 г. Лидл България ще постави силен акцент върху винения износ, който е част от артикулния експорт. За първи път веригата ще започне да изнася български вина в чужбина.

Общо 131 000 бутилки на 7 български доставчика за 1.3 млн. лв са поръчани за пазарите в Словакия, Румъния, Полша и Великобритания.

Като любопитен факт от веригата отбелязаха, че една седмична поръчка на Lidl Полша се равнява на годишното производство на родна изба.

Продуктовата линия Родна стряха, на която беше сложено начало през февруари тази година, също се отбелязва като сериозен успех от Лидл България.

Веригата регистрира 215% ръст при млечните продукти от селекцията, както и 85% ръст при месните артикули Родна стряха.

Във втората фаза на кампанията към вече предлаганите над 50 продукта от 24 български производители са добавени още 25 нови на 18 доставчика. Така общият брой артикули в линията достига общо 80 храни и напитки от български производители от цялата страна.