Единен национален телефон за възникнали проблеми с електрозахранването започва да работи от днес – 18 февруари, към дирекция „Управление при кризи" в Министерството на икономиката и енергетиката. Телефонът с номер 0800 15 665 ще може да се набира безплатно от цялата страна 24 часа в денонощието. Всички обаждания се записват и регистрират, а сигналите се предоставят на ангажираните със съответния проблем дружества и институции.

Създаването на единния „авариен телефон" е по разпореждане на министъра на икономиката и енергетиката Петър Димитров. Целта е да се повиши оперативния контрол при регистриране на събитията, да се получава своевременна информация за времето за реакция и дейността на доставчиците на еленергия по възстановяване на нормалния режим на елзахранването.

Трите електроразпределителни предприятия - CEZ, E.ON и EVN, разполагат със свои телефони за сигнали за аварии в електропреносната мрежа, които ще продължат своята дейност. Оплакванията от потребители, че не успяват да се свържат с дежурните на ЕРП-тата, са сериозен проблем. От сутринта на 18 февруари до 11 ч. на телефон 0800 15 665 вече бяха получени 7 сигнала, два от които бяха подадени от граждани във Варна, които се оплакаха, че на телефона на дежурния на Е.ON се включва телефонен секретар, посочиха от Министерство на икономиката и енергетиката.

Единният авариен телефон ще даде допълнителна възможност на гражданите и представителите на областните и местни администрации да сигнализират при проблеми със захранването с електроенергия. За да бъде гарантирано, че няма да се злоупотребява с телефона, всички разговори ще се записват и проверяват.

Министерството на икономиката и енергетиката подготвя уведомителни писма до областните управители, с които ще ги информира за стартирането на безплатния денонощен авариен телефон за проблеми в елзахранването.