„Интересът на държавата в големите инфраструктурни проекти не е защитен" , заяви Росен Плевнелиев пред бТВ и даде пример със занижения контрол по скъпия ремонт на сградата на регионалното министерство. По този ремонт прокуратурата работи усилено.

По отношение на строителството на АМ „Люлин" министерството се е самосезирало от репортаж на телевизията за това, че фирма е извършила изсичане на 180 хил. дървета по трасето на магистралата, но не е получил парите си. Плевнелиев заяви, че точната сума, която е разплатена на „Мапа Чингиз" е 330 хил. евро. Проверката ще бъде тройна.

Има още по-тежки казуси в Агенция „Пътна инфраструктура", каза още той. На въпрос дали има политическо покровителство над фирми, които печелят инфраструктурни проекти Росен Плевнелиев коментира, че определено има съмнения, но проблемът е, че това нещо е недоказуемо.

„Всеки мост в тази магистрала е препроектиран по технология от 70-те години. Сега отново трябва да се проектират мостове. Проектите по магистрала Тракия са от 20 години, а са на ниво идеен проект. За магистрала Хемус има идеен проект, знае се откъде тя ще минава, но не са разработени техническите проекти.

Аз бих засекретил трасетата на всякакви магистрали, защото държавата се изнудва от хора, които знаят от къде ще мине трасето и продават земи на по-високи цени. Няма друга държава в света, в която в такава степен да не е защитен държавния интерес. Без промяна на закона няма да мине, това трябва да става автоматично", коментира още Плевнелиев.

Заложили сме пари за проектиране на магистрала Хемус, и ще работим с екип на Световната банка по проектирането. Трябва да измислим модела на публично-частно партньорство, каза още той.

За магистрала Черно море имаме ясно послание от ЕК, че тя би я финансирала, ако това е разширение на магистрала Тракия. Така през 2012 г. ще трябва да решим дали да я правим като публично- частно партньорство или ще я строим с европейски пари през 2014 г., каза в заключение министърът на регионалното развитие.