Броят на българите, които са ползвали услугите на авиокомпаниите, за да пътуват през последните девет месеца на годината, е нараснал с 16 процента, спрямо периода на миналата година.

В повечето европейски пазари евтините компании обслужват повече от 50 на сто от общия трафик, докато у нас поемат около 15 на сто от пътниците, съобщи на брифинг търговският директор на авиокомпанията Wizz Air Джон Стефансон, цитиран от БТА.

Според него, у нас нискотарифните превозвачи все още догонват традиционните компании, а в България пазарният им дял изостава значително.

Стефансон обяви, че представляваната от него компания купува 50 самолета Ербъс-320 за 3.5 млрд. долара. Машините ще бъдат доставени в периода 2011-2014 година с опция за още 25 самолета - до 2016 г. В момента авиокомпанията разполага с 13 такива самолета, с които се обслужват над 80 дестинации.

Според поръчано от превозвача изследване, с около 36 на сто Wizz Air държи най-голям дял от нискотарифния пазар в България. Делът на останалите по-големи нискотарифни превозвачи са: Sky Europe - 25 на сто, My Air - с 23 на сто и някои други - под 10
на сто.

Wizz Air превозва половин милион пътници на годишно, съобщи Стефансон. В момента компанията предлага на българския пазар осем европейски дестинации, като най-натоварена е София-Лондон. От следващата година компанията възнамерява да пусне две нови линии у нас, които още не са уточнени, каза търговският директор.

Wizz Air е полско-унгарска нискотарифна авиокомпания, насочена предимно към пазара на Източна Европа. Основните бази на компанията са - 4 в Полша, една в Унгария (Будапеща) и една в България (София).

Авиокомпанията е основана през 2003 г. и започва да извършва полети 19 дни след влизането на Полша и Унгария в ЕС и обединения европейски пазар на самолетни услуги.