Ремонти по магистралите Хемус и Тракия налагат промени в движението, съобщават от пресцентъра на агенция Пътна инфраструктура.

От днес – 26 март, движението от 33-и до 40-и километър на АМ „Хемус“ ще се осъществява двупосочно в платното за София поради ремонт на виадуктите при 36-и км („Коренишки дол“) и при 37-и км в платното за Варна.

През миналата година беше ремонтирано платното за София на двете съоръжения и сега трафикът ще преминава по тях. Виадуктите не бяха обновявани от построяването им преди повече от 30 години, посочват от АПИ.

„Коренишки дол“ при км 36+450 е в експлоатация от 1986 г., а дължината му е 481 метра. Съоръжението при км 37+920 е 322 метра. Очаква се ремонтът им да завърши до края на строителния сезон. Ще се ремонтира както пътното платно, така и долното строене (колоните на съоръженията).

В момента на АМ „Хемус“ се ремонтира и тръбата за София на тунел „Витиня“. Движението се осъществява двупосочно в основно обновената тръба за Варна, която е с вентилационни, пожароизвестителни и осветителни системи. След ремонта и тръбата в посока столицата ще бъде в същия вид и същите системи за безопасност.

Днес от 10 ч. до 15.30 ч. движението по АМ „Тракия“ в тунел „Траянови врата“ в посока Бургас ще се осъществява в изпреварващата лента поради ремонт на осветителната система и видеонаблюдението в изпреварващата лента.

Започна и ремонт в платното за Бургас на три мостови съоръжения на АМ „Тракия“ - при 13-и, 15-и и 20-и километър. Виадуктите не са обновявани основно от построяването им преди повече от 30 години. При извършването на строителните работи движението ще се осъществява двупосочно в платното за София.

За улеснение на трафика в края на работната седмица - в петък и събота, в района на ремонтирания участък ще има две ленти в посока Пловдив и една за София, а в неделя и понеделник сутрин ще има две ленти за София и една за Пловдив.

Предвижда се ремонтните дейности да завършат преди началото на активния туристически сезон. На трите виадукта ще бъде направен ремонт на пътните плочи, греди, дилатационни фуги и тротоарни блокове, хидроизолация, нова асфалтова настилка, маркировка, нови предпазни парапети и мантинели. Съоръжението при 13-и км е с дължина 254 м, при 15-и км - 322 м, а при 20-и км - 400 м.

През миналата седмица започна и ремонт на моста над река Тополница на АМ „Тракия“. До 30 април движението от 77-и до 78-и км в посока Пловдив се ограничава в активната и аварийната лента и се осъществява в изпреварващата лента. Предвиден е ремонт на дилатационна фуга, хидроизолация, възстановяване на бетонови повърхности на устой и греда, полагане на нова асфалтова настилка и хоризонтална маркировка.

От 7 март движението по моста над река Елшишка при км 89-и на АМ „Тракия“ се осъщестява двупосочно в платното за София поради ремонт на платното за Пловдив. Дейностите включват смяна на гредите на мостовото съоръжение, нова хидроизолация, асфалтиране и хоризонтална маркировка. Очаква се строителните работи да приключат до края на май.

В края на ноември миналата година завърши ремонтът на платното за София. За улеснение на трафика от 13 ч. всеки петък до 17 ч. в събота, в района на ремонтирания участък, има две ленти в посока Пловдив и една за София. От 17 ч. всяка събота до 10 ч. в понеделник ще има две ленти за София и една лента за Пловдив. Целта е улеснение на трафика в пиковите часове през почивните дни, когато много хора тръгват на път.

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да карат разумно и да спазват стриктно въведената временна организация на движението по време на строителните работи.

Ремонтът е наложителен и трябва да бъде направен, за да се пътува след това много по-удобно по обновени пътни участъци.