Българското вино владее руския пазар с една четвърт от неговия дял и е номер едно на винения пазар в страната, каза на пресконференция днес председателят на Националната винаро-лозарска камара Пламен Моллов, цитиран от БТА.

Сред другите топ-дестинации на виното ни са Германия, Полша, Литва, Естония, Великобритания, Скандинавските страни. Солидните позиции на тези пазари се дължат на добра маркетингова политика и стари традиции, коментира Моллов.

За 2006 г. изнесеното в Русия бутилирано вино е 585 000 хектолитра, 182 хиляди хл. е то в Полша, 20 хиляди хл. във Великобритания.

Същата е ситуацията и при наливните вина, където за 2006 г. в Русия е изнесено 138 хиляди хектолитра и едва 27 хиляди хл., или 5 пъти по-малко за Германия, която е втората дестинация.

По отношение на европейския пазар има обща стагнация и от този процес е засегната и България, каза Моллов. От тенденцията за износ на вина от запад на изток руският пазар на практика се облагодетелства, а България е традиционен износител с най-голям дял там от години.

За 2007 г. износът на вино от България за трети страни ще бъде над 750 000 хектолитра (600 000 хектолитра за бутилираните и над 150 000 хектолитра за наливните вина), информира Моллов. Европейският пазар е свит и за него се борят много страни, коментира шефът на НЛВК.

Тенденцията е за свръх задоволяване и ние не можем да не се съобразим с това. Очакваното производство на вино за 2007 г. е за над 150 млн. литра по неокончателни данни. Това е малко повече от миналата година, каза Пламен Моллов.