Заради изострянето на пандемията отново се обмисля абонатите на енергото и водоснабдителните дружества сами да си отчитат показанията на уредите, научи вестник Монитор.

По подобен начин бяха снемани показанията на електромери и водомери в пика на ограниченията през пролетта.

От „Софийска вода“ поясниха за Монитор, че следят внимателно обстановката в столицата. Към момента не е спряно физическото отчитане на индивидуалните водомери, но то се извършва при спазване на всички противоепидемиологични мерки.

В случай че инкасаторите спрат посещенията си, клиентите ще бъдат уведомени. От концесионера напомнят и начините за самоотчет - чрез обаждане на безплатния телефон на дружеството 0800 121 21, през потребителския си профил на абоната в сайта на „Софийска вода“.

Третата алтернатива остава и широко възприетата практика с бележка, с данните от водомерите, залепена на видно място на вратата на имота.

От „ЧЕЗ Разпределение“, обслужващи Западна България, припомниха, че показанията на електромерите на клиентите на продължават да се засичат на период, не по-голям от 31 дни. Отчетниците стриктно прилагат всички предписани противоепидемични мерки.

В случай че някой клиент откаже да осигури достъп до електромера, той може да се възползва от възможността за самоотчет и да подаде показанията си на денонощната информационна линия 0700 10 010; лично в център за обслужване на клиенти на ЧЕЗ; на електронната поща klienti@cez-rp.bg; по факс 02/8959 667 и през уебсайта www.cez-rp.bg (в секция „Електронни услуги“).

Когато се декларират показания, е необходимо да се предостави: клиентски номер; съответстващ абонатен номер от фактура; датата на самоотчет; показанията за дневна и нощна тарифа; както и три имена на титуляря по договора и адрес на обекта.

В случай че не се извърши отчет или самоотчет, фактурата ще бъде издадена в съответствие с Общите условия на „ЧЕЗ Разпределение България“, припомнят от дружеството. От ерепето не уточниха колко са електромерите на абонатите, които все още се намират в имотите на а абонатите и не са дистанционни.

По почти същия начин ще процедират при необходимост и от „ЕРП-Север“, обслужващи електроснабдителната мрежа в Североизточна България. За „Монитор“ от там уточниха ,че когато клиент е под карантина или не желае да допусне служител да извърши отчета на електромер, намиращ се в имота му, може да остави бележка с показания на място, там, където това е възможно.

Другите 2 безконтактни начина за самоотчет са денонощният телефон 0700 16161 на електронна поща на info@erpsever.bg, ако клиентът има деклариран в дружеството и-мейл адрес за кореспонденция.

От EVN припомниха, че по закон са длъжни да отчитат на месец електромерите и само при изрично нареждане от властите могат да правят друго.

Те подчертаха, че над 80% от уредите им са дистанционни, а освен това и таблата с електромерите в жилищните блокове не се намират в имотите на хората и реално електромери без достъп няма. За това и в Югоизточна България липсва проблем с отчитането на електроенергията.