За да се ограничи спeкулата с евтина безмитна нафта, правителството търси варианти за въвеждане на лимит на горивото на всички влизащи в страната ТИР-ове, предаде бТВ.

Най-евтиният дизел в момента е на безмитните бензиностанции. Разликата за литър е близо 40 стотинки. Затова и на Капитан Андреево има опашки от ТИР-ове, чиито шофьори чакат, за да заредят.

"При тези цени на горивото е съвсем нормално всички да си напълнят резервоара и тогава да тръгнат да пътуват", каза Валентин Куманов, контрольор в „Пътни такси и разрешителни“ на ГКПП „Капитан Андреево“.

Според шофьорите това не е контрабанда, защото те не продават горивото, а го използват за да намалят разходите за един курс.

От безмитните бензиностанции шофьорите могат да заредят най-много 500 литра, защото турските власти са въвели такъв лимит на гориво за всички влизащи в южната ни съседка камиони. България също обмисля варианти за ограничаване на количеството дизел, с което камионите ще влизат в страната. Една от идеите е ТИР-овете да минават през кантар. Това се прави и в момента, само че се гледа общото тегло на камиона, без да се следи за количеството гориво.

"Ние не можем да засечем контрабандното гориво по простичката причина, че ние не издаваме на всички ТИР-ове кантарни бележки, а само на вносовете и тогава митничарите вече си обработват тяхната информация", допълни Валентин Куманов.

Всъщност, ако България въведе лимит на дизела на влизащите у нас ТИР-ове, това ще удари оборотите на турските, сръбските и македонските безмитни бензиностанции, защото след последните поправки в Закона за безмитната търговия евтиното гориво по нашите пунктове съвсем скоро ще изчезне.

Снимка: БГНЕС