Членовете на Съюза на пивоварите в България са реализирали общо 2.581 млн. хектолитра бира за първите шест месеца на годината.

Година по-рано продажбите възлязоха на 2 224 638 хектолитра, като нарастването тогава бе 11%, а сега е 16%. Данните бяха обявени днес на специална пресконференция.

Лидер за периода до юни 2007 г. продължава да е Загорка АД - компанията, отчитаща продажби в размер на 822 589 хектолитра, следвана от Каменица и Карлсберг България с по 732 107 и 689 952 хектолитра.

Четвъртата позиция за момента е за Болярка, следвана от Ломско Пиво, реализирали респективно 277 928 и 55 387 хектолитра, докато продажбите на Агрима са 2 840 хектолитра.

По данни на Съюза на пивоварите в България причините за възходящата тенденция в потреблението на пиво са благоприятни климатични условия - топлото време, ниската цена, стабилната икономическа среда в страната и поддържането на високо и постоянно качество на пивото.

Общо в индустрията са заети 14 900 души, като от тях 2900 служители в малцовата и пивоварна промишленост и 12 000 души в спомагателните отрасли. Средната заплата при производството на малц и пиво е 595.46 лв.