От 2009 г. пътуваме с метро от Люлин до Младост 1, а от 2011 - и от надлез Надежда до "Черни връх"

939
От 2009 г. пътуваме с метро от Люлин до Младост 1, а от 2011 - и от надлез Надежда до

Генералната схема за развитие на линиите на метрото включва 3 линии с обща дължина 56 км и 48 метростанции, обяви инж. Стоян Братоев - изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.

С въведените в експлоатация през 1998 - 2003 г. участъци от западния радиус на линия 1 в момента се използват 10 км. с 8 метростанции. В процес на строителство е разширението на линия 1 от пл. "Св. Неделя" до ж-к Младост 1 с дължина 8 км и 6 метростанции. Предстои да започне строителството на участъка от линия 2 - надлез "Надежда" - бул. "Черни връх" с дължина 6.4 км и 7 метростанции.

По продължението на линия 1 участъкът е разделен на два подучастъка пл. "Св. Неделя" - "Интерпред" и "Интерпред" - ж-к Младост. Първият участък е с дължина 4.8 км и 3 метростанции, като от пл. "Св. Неделя" до бул. "Д. Цанков" строителството се финансира със заем от Японската банка и се извършва от японската фирма "Таисей". Двете метростанции в тази част конструктивно изградени, а тунелите между тях се копаят с тунелна машина.

От бул. "Д. Цанков" до "Интерпред" тунелите вече са изпълнени, монтиран е релсовият път и част от инсталациите. Метростанцията до Интерпред е архитектурно оформена.

Подучастъкът "Интерпред" - ж-к Младост 1 е с дължина 3.2 км и 3 метростанции са вече с направени конструкции на отделните подобекти. Около 1.5 км от трасето е надземно, а около 1.7 км - подземно. Две от метростанциите са подземни, а една - надземна.

Предвижда се тази година да приключат основните конструкции и през 2008 г. да се започнат монтажните работи на оборудването и довършителните работи.

Успоредно със строителството на метрото в участъка се строи и бул. "А. Сахаров", който след свързването му с бул. "Д. Цанков" ще дублира претоварения бул. "Цариградско шосе". Участъкът от булеварда в ж-к Младост 1 ще бъде пуснат тази есен, а останалата част и разширението на бул. "Д. Цанков" - следващата година.

Приоритетни участъци в предстоящото разширение на метрото са и други две направления с обща дължина 14 км и 13 метростанции - централен участък от линия 2 (от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх") и разширението на линия 1 (от ж-к Младост 1 до летище София), които са обособени в "Проект за разширение на метрото в гр. София".

Този проект е предложен за финансиране от оперативна програма "Транспорт" на ЕС. За него вече са направени необходимите проекти и градоустройствени проучвания и проучвания по отношение опазването на околната среда, каза Стоян Братоев.

Предвижда се първо да се реализира централният участък от линия 2. За него вече се кандидатства с апликационна форма по критериите на Европейския съюз. На 3 юли бе обявена процедурата за избор на изпълнител на участъка, като се предвижда строителните работи да започнат през 2008 г. Участъкът е с дължина 6.4 км и 7 метростанции, две от които и тунелите между тях са с изградени конструкции, изпълнени заедно със строителството на НДК.

Поради преминаването на трасето през централната градска част се предвижда тунелите в участъка да се изграждат подземно, а метростанциите - по открит способ в укрепени котловани с минимални широчини.

Поради ограничените места за паркиране в района, над някой от пероните на метростанциите (Централна ЖП гара, ЦУМ, бул. "Черни връх") ще бъдат изградени подземни паркинги.

Началната метростанция 5 по линия 2 ще бъде разположена под пътното платно на бул. "Княгиня М. Луиза" в близост до бул. "Рожен".

Метростанция 6 ще е под предгаровия площад между Централната гара и Централната автогара с подземни връзки с двете. Над станцията ще има подземен паркинг с 260 паркоместа. Метростанция 7 ще се намира под кръстовището на бул. "Княгиня М. Луиза" и бул. "Сливница". Метростанция 8 ще е разположена северно от пл. "Света Неделя", под пътното платно на бул. "Княгиня М. Луиза".

На това място линия 2 ще прави връзка с линия 1 на метрото, поради което тази метростанция ще бъде и преходна. Над нея ще има подземен паркинг с 680 паркоместа. Метростанция 9 ще бъде пред НДК. Метростанция 10 е ситуирана на кръстовището бул. "Черни връх" - бул. "Арсеналски", а последната метростанция 11 ще бъде под пътното платно на бул. "Черни връх" в пресечката му с бул. "Дж. Баучер". Над тунелите на метрото ще има подземен паркинг с 600 паркоместа. Предвижда се срокът на строителство на участъка да е 4 години, каза Стоян Братоев.

Успоредно със строителството на този участък ще започне работата и по участъка жк "Обеля" - жк "Надежда" - надлез "Надежда", поясни изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД. Едновременно с това, върху строящото се метро ще се изгради и новият бул. "Ломско шосе" с по три ленти за движение в двете посоки. Поради по-малката дължина и по-лекия метод на строителство минималният срок за строителството на този участък ще бъде 2.5 години и ще е в срока за изграждане на централния участък от линия 2.

Очаква се след реализирането на разширенията метрото да обслужва 450 хил. пътници дневно, или около 30% от пътуващите в градския транспорт.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1772 1.1773
  • GBP/USD 1.3185 1.3186
  • USD/JPY 113.5130 113.5250
  • USD/CHF 0.9849 0.9851
  • USD/CAD 1.2622 1.2624
  • AUD/USD 0.7815 0.7816
  • USD/BGN 1.6613 1.6616
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 51.97 52.03
  • ЗЛАТО 1279.90 1280.40
  • СРЕБРО 17.02 17.05

Видео