С настъпването на новата година започнаха и големите зимни разпродажби и намаления в магазините за дрехи и обувки. Още в първите дни на 2011 г. магазините по моловете в София и бутиците по улиците "Витоша" и "Граф Игнатиев" обявиха по-ниски цени на луксозните дрехи. За повечето стоки са определени отстъпки от 50 до 70 процента.

Едно от изискванията в Закона за защита на потребителите при намаления е върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, да е посочена и старата, която да бъде зачертана. Целта е потребителят да може да се информира с колко е по-евтина след намалението интересуващата го стока и да вземе решение дали да я купи, като има предвид и това.

Условие да бъде обявено намаление на дадена стока е тя да бъде продавана в продължение на поне месец на старата й цена. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти.

Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да бъде посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да бъде по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден. В случай, че са намалени само отделни артикули или групи стоки, това също трябва да бъде съобщено на потребителя от витрината.

Освен това намалените стоки трябва да бъдат отделени от останалите в магазина на специално обозначени за тази цел места и клиентът да бъде информиран за това. Ако има изрични условия, при които важи намалението, търговецът е задължен да уведоми своите клиенти за тях.

Източник: БТА