От минимум 50 до над 5000 лв. – в тези граници върви тарифата, на която инфлуенсърите в България котират всяка своя публикация в Instagram, пише вестник „Монитор“.

Да продадеш влиянието си в социалните мрежи е сравнително нова професия у нас, като по-масово към нея се обръщат едва през последните две години.

Тарифата, по която се оценява присъствието на момичетата и момчетата онлайн, обаче е строго индивидуална. Тя обикновено зависи от броя последователи, които имат инфлуенсърите.

Според неписано правило на маркетинга в Instagram поне 10 хиляди души трябва да следят публикациите ти, за да можеш да започнеш да изкарваш пари от тях, казва ни Анелия Бодурова, собственик на агенция Tweegra, сред чиито дейности попада и развитието на инфлуенсъри.

Онлайн звездите, разбира се, могат да рекламират и преди достигането на заветната бройка, но тогава това се случва най-често на бартерен принцип – продукт в замяна на ревю или друг вид пост, свързан с промотирания обект.

Колкото по-популярен ставаш онлайн обаче, толкова повече можеш да оскъпиш рекламния си пост, като според Гаел Бонел Санчез – основателя на GBS Models, всеки допълнителни 10 000 последователи могат да вдигнат тарифата ти с по 100 долара.