"От какво се учи българският предприемач?" - новата инициатива на "Кредитекс"

307

Първа по рода си у нас инициатива организира специализираното дружество за ипотечни бизнес-заеми „Кредитекс”. Тя е под мотото „От какво се учи българският предприемач?”.

Целта на инициативата е да се опита да разбере от какво се учат предприемачите у нас – как се информират за новостите в своята сфера на дейност, как изграждат знанията и уменията си като бизнесмени – било то собственици, ръководители или служители.

Инициативата ще приключи с обобщение на предпочитаните начини за научаване и подготовка, които реално се случват в живота и помагат на българския предприемач да се развива.

„Кредитекс” отпуска заеми предимно за бизнес. В практиката си непрекъснато виждаме как добре обмисленото и навременно финансиране помага на един предприемач да расте. Любопитни сме, обаче, и да се ориентираме кое друго му помага да движи напред бизнеса си и да развива себе си и служителите във фирмата си”, споделят от „Кредитекс”.

В рамките на инициативата „От какво се учи българският предприемач?” ще се проведат разговори със собственици на малък и среден бизнес в София, Пловдив, Варна и Бургас (градовете, в които „Кредитекс” има офиси), които ползват или възнамеряват да теглят бизнес заем. Проучването ще потърси отговор на въпросите инвестират ли в подготовката си, как научават новостите и какво им помага да се развиват – книги, медии, разговори с приятели, посещение в чужбина и „пренасяне у нас” на видяното от там, метода на пробите и грешките, нещо друго или от всичко по-малко?

„Кредитекс” ще потърси сред бизнес хората и отговор на въпросите четат ли, колко време отделят за четене и на какво – книги за бизнеса, закони, учебници, специализирани периодични издания (списания, наръчници); има ли книги, които са били важни в изграждането им и кои са те.

Дали и какво чете българският предприемач е спорна тема. В края на 2007 г. например някои издателства отчитат за първи път феномена „опашки в книжарниците”. От друга страна, според проучване „Синовейт”, „през 2007 г. 44% от българите са си купили 1 книга, а закупилите повече от 2 книги са едва 38%”. И двата извода – „българинът чете повече” и „българинът не чете достатъчно” – са направени на базата на наблюдения не конкретно сред бизнес-предприемачи, а въобще сред населението над 15 години.

„Може да се окаже, че предприемачите имат желание, но нямат време за четене на книги. Може да се окаже, че четат книги за здравословен начин на живот или криминалета, и по-малко за мениджмънт или HR. При всички случаи обаче отговорите им ще са полезни, защото ще покажат какво се случва на практика сред бизнес хората”, коментират от специализираното дружество за кредити.

417 хил. от общо 3.3 милиона заети са предприемачите за последното тримесечие на 2007 г. според Националния статистически институт. Над 70% от всички работещи са в частния сектор. Средно по 110 хил. нови фирми се регистрират годишно според Агенцията по вписванията.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg