Правителството предлага промени в Закона за приватизацията и следприватизационния контрол (ЗПСК), с които се отменя забраната за приватизация на лечебни заведения. Те ще бъдат включени в списъка към чл. 3, ал. 1 от закона поради специфичния характер на осъществяваната от тях дейност и засилената социална функция. При продажба на лечебни заведения търговското дружество ще е длъжно да извършва лечебни и социални дейности за срок от 15 г.

С измененията се актуализират списъците в Приложение №1 към чл. 3, ал. 1 и Приложение №2 към чл. 35а, ал. 1 от закона. Това ще освободи допълнителен ресурс за приватизация, като ще доведе и до актуализация на списъците, поради това, че част от дружествата са заличени от Търговския регистър или са в ликвидация.

От Приложение №1 към чл. 3, ал. 1, който е Списък на търговските дружества с повече от 50 на сто държавно участие в капитала или обособени части от тях, ще бъдат извадени 39 дружества и ще бъдат добавени 64 лечебни заведения, както и 9 обособени обекти от „Национална спортна база” ЕАД – Високопланински спортен комплекс „Белмекен”, Национален стадион „Васил Левски”, Национален спортен комплекс „Диана”, Национална спортна база „Спортпалас” - Варна, Столичен колодрум „Сердика”, Национална база за кану-каяк - Кърджали, Национална спортна база „Цар Самуил” - Петрич, Зала „София” и Национални спортни зали „Раковски”.

Към списъка се добавят още следните дружества „АДИС”, (МВнР); „Земинвест”, (МЗП); ВМТ „Орбита”, (МИЕ); „МОБА”, (МО); „Мини „Марица Изток”, (МИЕ); „ЦЕСИ ИНВЕСТ”и "Учебно консултантски комплекс" ЕООД (МИЕ).

От Приложение №2 към чл. 35а, ал.1 - Списък на търговски дружества с повече от 50 на сто държавно участие в капитала, които са от значение за националната сигурност на България, ще отпаднат 11 дружества – БТК, Електроразпределителните предприятия – Пловдив, Горна Оряховица, Плевен, Стара Загора, Столично, София-област, Варна; „Тератон”, „Параходство Българско речно плаване” и „Балкан Ер Тур”.

Предоставя се възможност публично оповестеният конкурс да се провежда на един етап, когато за целите на конкурса не е необходимо изготвяне на индикативни оферти. По този начин ще се осигурят предпоставки за ускоряване на приватизационните процедури при ясни и предварително регламентирани критерии, когато за целите на конкурса не е нужно представяне на индикативни оферти.

С измененията в закона се регламентира нова схема за разпределяне на постъпленията от приватизация чрез насочване от 1 януари 2009 г. на 50% от средствата към Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система. Целта е гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система.