Отново дефлация за март

1043
Отново дефлация за март

Индексът на потребителските цени за март 2016 г. спрямо февруари 2016 г. е 99.3%, т.е. месечната инфлация е минус 0.7%. Инфлацията от началото на годината (март 2016 г. спрямо декември 2015 г.) е минус 1.0%, а годишната инфлация за март 2016 г. спрямо март 2015 г. е   минус 1.5%.

Средногодишната инфлация за периода април 2015 - март 2016 г. спрямо периода април 2014 - март 2015 г. е минус 0.2%.

През март 2016 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва: хранителни продукти и безалкохолни напитки - намаление с 0.9%; алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.1%; облекло и обувки - намаление с 1.1%; жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - цените остават на равнището от миналия месец; жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.2%; здравеопазване - намаление с 0.3%; транспорт - намаление с 1.7%; съобщения - намаление с 1.9%; развлечения и култура - намаление с 0.9%; образование - цените остават на равнището от миналия месец; ресторанти и хотели - намаление с 0.2%; разнообразни стоки и услуги - намаление с 0.1%.

През март 2016 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: брашно - с 0.9%, бял хляб - с 0.1%, хляб „Добруджа“ - с 0.2%, свинско месо - с 1.4%, месо от домашни птици - с 2.2%, мляно месо (кайма) - с 0.3%, яйца - с 2.0%, млечни масла - с 1.0%, кисело мляко - с 0.2%, сирене - с 0.3%, кашкавал - с 0.1%, олио - с 0.5%, домати - с 16.2%, краставици - с 19.9%, листни зеленчуци - с 14.5%, зрял боб - с 5.0%, оцет - с 0.4%, пресни зеленчукови подправки - с 1.0%, кафе - с 1.4%, бира - с 0.4%, и други.

През март 2016 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: макаронени изделия - с 0.9%, малотрайни и трайни колбаси - съответно с 0.2 и 0.7%, риба - с 0.5%, прясно мляко - с 1.3%, ябълки - с 2.5%, цитрусови и южни плодове - с 3.4%, зеле - с 5.1%, пипер - с 8.9%, зрял чесън - с 5.5%, картофи - с 0.9%, моркови - с 2.1%, леща - с 4.5%, захар - с 0.9%, сол - с 0.3%, плодови сокове - с 0.5%, ракия - с 0.2%, и други.

През март 2016 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано намаление на цените при: облекло и обувки - съответно с 0.8 и 1.8%, мебели - с 3.2%, перални - с 0.2%, телевизионни приемници - с 1.7%, персонални компютри - с 0.7%, газообразни и течни горива за битови нужди - съответно с 5.9 и 1.7%, дизелово гориво - с 3.5%, автомобилен бензин А95Н - с 3.1%, автомобилен бензин А98Н - с 2.6%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 3.3%, метан за ЛТС - с 2.2%, пътнически въздушен транспорт - с 0.6%, услуги по краткосрочно настаняване - с 3.8%, козметични продукти - с 0.8%, кина, театри, концерти - с 0.7%, и други.

През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите са се увеличилицените на: цигари - с 0.2%, въглища и дърва за отопление - съответно с 0.1 и 0.2%, хладилници и фризери - с 0.2%, готварски печки - с 0.4%, отоплителни уреди - със 7.2%, резервни части за ЛТС - с 0.1%, услуги по обществено хранене - с 0.2%, продукти и препарати за почистване - с 1.0%, продукти за лична хигиена - с 0.9%, и други.

През март 2016 г. цените на лекарствените продукти са намалели с 0.4%, цените на лекарските услуги са се увеличили с 0.4%, а цените на стоматологичните услуги остават на равнището си от предходния месец.

Хармонизираният индекс на потребителските цени за март 2016 г. спрямо февруари 2016 г. е 99.4%, т.е. месечната инфлация е минус 0.6%. Инфлацията от началото на годината (март 2016 г. спрямо декември 2015 г.) е минус 1.3%, а годишната инфлация за март 2016 г. спрямо март 2015 г. е минус 1.9%.

Средногодишната инфлация за периода април 2015 - март 2016 г. спрямо периода април 2014 - март 2015 г. е минус 0.9%.

Според ХИПЦ през март 2016 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва: хранителни продукти и безалкохолни напитки - намаление с 0.7%; алкохолни напитки и тютюневи изделия - цените остават на равнището от миналия; облекло и обувки - намаление с 0.8%; жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 0.1%; жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома - намаление с 0.4%; здравеопазване - намаление с 0.2%; транспорт - намаление с 1.1%; съобщения - намаление с 1.5%; развлечения и култура - намаление с 0.7%; образование - цените остават на равнището от миналия месец; ресторанти и хотели - намаление с 1.0%; разнообразни стоки и услуги - цените остават на равнището от миналия месец.

Индексът на цените за малката кошница за март 2016 г. спрямо февруари 2016 г. е 99.5%, а от началото на годината (март 2016 г. спрямо декември 2015 г.) е 100.4%.

През март 2016 г. цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва: хранителни продукти - намаление с 1.0%; нехранителни стоки - увеличение с 0.1%; услуги - цените остават на равнището от миналия месец.

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg