Пада търсенето на продуктите Стара планина

1215
Пада търсенето на продуктите Стара планина

Близо 8 хиляди тона храни по стандарт са произведени само за първите три месеца на годината. След въвеждането на "Стара планина" за месата, млечните храни, хляба и лютеницата също отличиха най-добрите си продукти.

Факт е, че истерията около търсенето на тези продукти отмина. Те обаче имат своето стабилно място на пазара, две години след като Българският държавен стандарт за храните, който познаваме от едно време, беше върнат.

По данни на Агенцията по храните, за първите три месеца на годината, най-много са произведените продукти под логото "Стара планина" - над 3500 тона, следвани от хляба "Утвърден стандарт България".

БДС за млечните продукти, кисело мляко и българско саламурено сирене, засега отстъпва - с не повече от 900 тона на пазара. А с чисто новият стандарт за лютеницата са били отличени малко над 100 тона продукция. Според производителите и търговците обаче търсенето на тези продукти бележи спад.

В борбата с продуктите-менте земеделското министерство въведе стандартите за качество. За месото, млякото, хляба и лютеницата рецептите по БДС отново влязоха в сила. Макар и по-скъпи, за тях все още има пазар. Последните месеци обаче поръчките на търговците за храни по стандарти спадат.

Производителите с лого "Стара планина" са повече от 30. От началото на годината досега са пласирани над 200 килограма първокачествени меса. Бизнесът обаче вижда спад.

„Огромен е, с около 90 на сто от това, което беше в началото, в пика на интереса. Това означава, че стандартът има символично присъствие на пазара”, коментира Кирил Вътев от Асоциацията на месопреработвателите, цитиран от .

Млечните продукти по стандарт, сирене и кисело мляко, се радват на по-голям интерес. Но свитото потребление като цяло, удря и тях - с около 10 %.

Две години след въвеждането на стандартите, от Агенцията по храните са доволни от свършеното.

Стандартът е и по-скъп, но е нормално за по-високо качество да се плаща и по-висока цена, аз лично си купувам само по стандарт, коментира шефът на Агенцията по храните Йордан Войнов.

Интерес към въвеждането на нови стандарти има и съвсем скоро ще се появи такъв и за хранителните добавки.

За разлика от Великден, за 6 май не се очаква поскъпване на агнешкото. И според производителите, и според търговците скок няма да има. В момента живото тегло се търгува между 5 и 6 лв за килограм, а в магазина цената варира между 12-15 лева.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg