Пандемията удари търсенето на червило, но качи интереса към гримовете

299
Пандемията удари търсенето на червило, но качи интереса към гримовете

© Pixabay

Пандемията удари търсенето на червило, но качи интереса на купувачите към гримове и други продукти за разкрасяване на очи.

Това заяви в отговор на въпрос на вестник „Монитор“ Евелина Великова, управител на верига магазини у нас.

„Значително намаля пазаруването на луксозни стоки, като парфюми, декоративна козметика, червила, а се увеличи пазаруването на продукти за очи“, уточни тя. Финансовият директор на една от търговските вериги у нас Ваня Динева добави, че потребителската кошница се е увеличила със средно 20% спрямо нивата отпреди пандемията.


По думите й през последната година „има огромна промяна в поведението на потребителите“.

Логично, една от причините за това бяха наложените в началото на 2020 г. противоепидемични мерки и локдаун, заради които всички, с изключение на обекти от първа необходимост, като аптеки, супермаркети, болници и пр., затвориха. Според Динева тогава българските потребители са свели до минимум посещенията на супермаркета.

Това обаче било за сметка на увеличение в средната кошница. Евелина Великова също потвърди думите на Динева, като призна, че е имало и пренасочване по отношение на търсените продукти. Очаквано, в началото най-много са се купували дезинфектанти, почистващи и перилни препарати, детски храни, пелени и мокри кърпи.

Защо червилото вече не е икономическият индикатор, който беше?Стойността на пазара на червило се очаква да достигне 17 млрд. долара до 2023 г., според маркетинговата компания TechSci Research. Надеждността на индекса на червилото обаче напоследък се поставя под въпрос заради променящата се динамика на пазара


Данните на търговските вериги у нас обаче показват, че от края на пролетта и началото на лятото тази година потребителите се връщат към нормални нива на пазаруване.

„Наблюдаваме възвръщането на нормално клиентско поведение - пазаруване 3-4 пъти в седмицата и намаляване на потребителската кошница. За нас това е позитивен знак, че дори психологически клиентите започват да преодоляват мисълта за пандемията и да се връщат към един нормален начин на живот“, каза Динева.

Великова пък допълни, че при отхлабването на мерките през лятото хората започнали да пазаруват обичайните продукти, като кремове за слънцезащита, грижа за тялото, а парфюмерията отново се връща на дневен ред.

Освен клиентите, веригите от Сдружението за модерна търговия (СМТ) отчитат, че също са похарчили немалко за хигиена и дезинфекция. Инвестираните средства за маски, ръкавици, шлемове, дезинфектанти и пр. са над 9.1 млн. лв. Други 9 млн. лв. пък са дадени за подобрение на условията на труд чрез повишаване на заплатата, закупуване на модерно оборудване и пр.

Статистиките сочат, че възнагражденията на служителите във веригите от СМТ се увеличават с между 4 и 10 на сто заради пандемията.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg