Парадокс: Начело сме по охранявани прелези и по инциденти

859
Парадокс: Начело сме по охранявани прелези и по инциденти

Национална компания Железопътна инфраструктура се включва за втора поредна година в мащабната инициатива Международен ден за безопасност на жп прелезите, който тази година се отбелязва на 22 юни. Целта на инициативата е не да бъдат уплашени шофьорите, а да бъдат запознати с правилата за безопасно преминаване през жп прелезите, заложени в Закона за движение по пътищата и, които могат да спасят техния живот и този на техните спътници, се казва в официално прессъобщение на НКЖИ по този повод.

"Черната статистика" на компанията сочи, че в 98% от инцидентите на жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътните линии (водачите на МПС, ППС с животинска тяга, велосипедисти и пешеходци). Преминаването при спуснати бариери и/или редовно задействани автоматични прелезни сигнализации и устройства, незачитането на правилата е равносилно на опит за самоубийство, заявяват от компанията.

Само от началото на 2010 г. до момента са се случили 6 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС.

Справката за произшествия на жп прелези за периода от 2008 г. до 1 юни 2010 г., по вина на водачи на МПС, сочи следното: 

Годинапроизшествия на жп. прелези с пострадали лица




УбитиРанениОбщо
200894711
20095415
към 20.06.2010г.4617

*Източник: НКЖИ

България е на първо място в Европейския съюз по процент на охраняемите жп прелези. В мрежата на НКЖИ има 820 железопътни прелези. От тях 677 (в т. ч. 401 автоматични електрически и ръчни бариери и 276 с автоматични прелезни сигнализации) са охраняеми и са оборудвани с елементи и устройства, осигуряващи безопасното преминаване на возилата през прелеза. Близо половината от прелезите в България са с бариери и 34% са снабдени със сигнализация. В Германия тези проценти са съответно 46% и 7%, в Унгария - 20% и 31% и в Словакия - 28 % и 19%.

Жп мрежата на НКЖИ е и с най-малко неохраняеми прелези сред жп мрежите на останалите страни от ЕС - едва 17.5% за България, срещу 47% за Германия, 49% за Унгария и 53% за Словакия. Парадоксално, но факт, въпреки че държавната компания е лидер по дял на охраняемите прелези в ЕС, България е на второ място, след Словакия, с най-много инциденти на жп прелези.

„Черната" статистика сочи, че у нас на всеки 100 прелеза има по 2.7 инцидента. След нас са Унгария (2.01), Германия (0.67), Италия (0.19).

Най-често срещаните нарушения на прелезите са свързани с преминаването на пътни превозни средства при спуснати бариери или редовно задействана сигнализация, указваща приближаването на влак, както и счупване или удряне на бариерните греди.

Всеки инцидент на жп прелез, освен с материални щети и неудобства - счупени бариери, повредени сигнализационни устройства, намаляване на скоростта или блокиране на движението на влаковете или закъснения в графика за движение на влаковете, носи риск за живота и здравето на нарушителите, уточняват от компанията.

 

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 722.690 0.00%
  • BGREIT 117.380 0.00%
  • BGTR30 563.310 0.00%
  • BGBX40 137.470 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1763 1.1764
  • GBP/USD 1.2876 1.2878
  • USD/JPY 109.1570 109.1690
  • USD/CHF 0.9656 0.9658
  • USD/CAD 1.2577 1.2579
  • AUD/USD 0.7935 0.7936
  • USD/BGN 1.6625 1.6628
Ask Bid
  • DOW JONES 21666.18 21670.18
  • S&P500 2425.16 2425.66
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5105.92 5107.92
  • DAX 12158.66 12160.66
  • FTSE 100 7323.85 7325.35
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1286.72 1287.22
  • СРЕБРО 16.99 17.02

Видео