Парадокс: Начело сме по охранявани прелези и по инциденти

948
Парадокс: Начело сме по охранявани прелези и по инциденти

Национална компания Железопътна инфраструктура се включва за втора поредна година в мащабната инициатива Международен ден за безопасност на жп прелезите, който тази година се отбелязва на 22 юни. Целта на инициативата е не да бъдат уплашени шофьорите, а да бъдат запознати с правилата за безопасно преминаване през жп прелезите, заложени в Закона за движение по пътищата и, които могат да спасят техния живот и този на техните спътници, се казва в официално прессъобщение на НКЖИ по този повод.

"Черната статистика" на компанията сочи, че в 98% от инцидентите на жп прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи железопътните линии (водачите на МПС, ППС с животинска тяга, велосипедисти и пешеходци). Преминаването при спуснати бариери и/или редовно задействани автоматични прелезни сигнализации и устройства, незачитането на правилата е равносилно на опит за самоубийство, заявяват от компанията.

Само от началото на 2010 г. до момента са се случили 6 инцидента на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на ППС.

Справката за произшествия на жп прелези за периода от 2008 г. до 1 юни 2010 г., по вина на водачи на МПС, сочи следното: 

Годинапроизшествия на жп. прелези с пострадали лица




УбитиРанениОбщо
200894711
20095415
към 20.06.2010г.4617

*Източник: НКЖИ

България е на първо място в Европейския съюз по процент на охраняемите жп прелези. В мрежата на НКЖИ има 820 железопътни прелези. От тях 677 (в т. ч. 401 автоматични електрически и ръчни бариери и 276 с автоматични прелезни сигнализации) са охраняеми и са оборудвани с елементи и устройства, осигуряващи безопасното преминаване на возилата през прелеза. Близо половината от прелезите в България са с бариери и 34% са снабдени със сигнализация. В Германия тези проценти са съответно 46% и 7%, в Унгария - 20% и 31% и в Словакия - 28 % и 19%.

Жп мрежата на НКЖИ е и с най-малко неохраняеми прелези сред жп мрежите на останалите страни от ЕС - едва 17.5% за България, срещу 47% за Германия, 49% за Унгария и 53% за Словакия. Парадоксално, но факт, въпреки че държавната компания е лидер по дял на охраняемите прелези в ЕС, България е на второ място, след Словакия, с най-много инциденти на жп прелези.

„Черната" статистика сочи, че у нас на всеки 100 прелеза има по 2.7 инцидента. След нас са Унгария (2.01), Германия (0.67), Италия (0.19).

Най-често срещаните нарушения на прелезите са свързани с преминаването на пътни превозни средства при спуснати бариери или редовно задействана сигнализация, указваща приближаването на влак, както и счупване или удряне на бариерните греди.

Всеки инцидент на жп прелез, освен с материални щети и неудобства - счупени бариери, повредени сигнализационни устройства, намаляване на скоростта или блокиране на движението на влаковете или закъснения в графика за движение на влаковете, носи риск за живота и здравето на нарушителите, уточняват от компанията.

 

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 668.180 0.00%
  • BGREIT 114.300 0.00%
  • BGTR30 546.260 0.00%
  • BGBX40 130.720 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1846 1.1847
  • GBP/USD 1.3149 1.3150
  • USD/JPY 112.6740 112.6860
  • USD/CHF 0.9763 0.9765
  • USD/CAD 1.2482 1.2484
  • AUD/USD 0.7875 0.7876
  • USD/BGN 1.6509 1.6512
Ask Bid
  • DOW JONES 23167.57 23171.57
  • S&P500 2562.26 2562.76
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5363.77 5365.77
  • DAX 12982.63 12984.63
  • FTSE 100 7516.67 7518.17
  • ПЕТРОЛ 51.60 51.65
  • ЗЛАТО 1289.60 1290.10
  • СРЕБРО 17.24 17.27

Видео