Първата в България електронна система за училищно хранене беше въведена в общинското 119 СУ „Академик Михаил Арнаудов“ – София, благодарение на ноу-хау и инвестиция на Mastercard.

Първоначално, от предимствата на дигиталната платформа, която позволява зареждане на електронни купони за столово хранене, ще се възползват родителите на ученици от първи до четвърти клас в столичното училище.

Платформата е съвременна алтернатива на остарялата система, базирана на хартиени купони, и може да бъде внедрена от всички общински училища в страната, които имат нужда от опростяване на процеса по осигуряване на училищно хранене чрез дигитализация.

Иновативното решение предоставя на родителите множество възможности, сред които да подбират хранения, включени в дневното детско меню, да проследяват използвана ли е заявената порция, да проверяват информация за всички алергени, съдържащи се в продуктите, както и да заплащат със своите банкови карти.

Учениците пък ще получат заредени електронни карти, които ще използват вместо досегашните хартиени купони, за да получат училищния обяд.

„Внедряването на дигиталната платформа е естествен резултат от нашия ангажимент да предлагаме удобни, достъпни и модерни решения на родителите на нашите ученици – с тази иновация ще им спестим часове, изгубени всяка седмица в чакане на опашката в училищната столова, за да осигурят нещо толкова основно и важно, като храненето на децата им. Наред с приноса към ефективността в управлението на времето и ангажиментите на родителите, платформата помага и за повишаването на сигурността в училището, тъй като ще се намали достъпа на външни хора в сградата“, казва Диян Стаматов, директор на 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“.

„В Mastercard използваме технологиите и ресурсите, за да подобряваме средата на глобално ниво и в местните общности. Проектът, който реализирахме съвместно със 119 СУ в София, показва на практика как едно успешно публично-частно партньорство може да създаде иновация, която има позитивно влияние не само за потребителите, но и за цялото общество“, казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония, допълвайки, че през последните години българите усилено търсят и очакват внедряването на иновации в образователната система.

Възползвайки се от предимствата на дигиталния проект, българските родители имат възможност, без да инвестират допълнително време и средства, да допринесат както за подобряването на училищната среда за българските деца, така и за осигуряването на достъп до образование за деца от общества в риск.

За всеки закупен през онлайн платформата на 119 СУ с карта Mastercard обяд, компанията ще дарява средства за закупуване на системи за пречистване на питейна вода, достъпни по всяко време на учебния ден за всички възпитаници на средното училище в столицата, както и за фонда на Световната продоволствена програма (WFP) към ООН за осигуряването на един училищен обяд за дете в Руанда.

Инициативата е част от глобалния дългосрочен ангажимент на Mastercard за осигуряване на по-добро бъдеще на децата по света чрез осигуряване на училищни хранения и по-добра среда за милиони ученици.

Според изследване, проведено от WFP и подкрепено от експерти на Mastercard, съществува директна връзка между хранителните училищни ястия и академичните постижения и продуктивността на по-късен етап от живота. Анализ за разходите и ползите пък доказва, че инвестицията от 1 долар в училищно хранене води до икономическа възвръщаемост от 3 до 10 долара.

Осигуряването на училищно хранене позволява на децата в редица рискови общности да останат в училище и да учат, за да станат по-продуктивни, когато пораснат, и по този начин да допринесат за развитието на по-добра среда в семействата, обществото и икономиката.

Електронната система за училищно хранене в 119 СУ е вторият пионерски проект в България, свързан с дигитализация в образованието, който се реализира с участието на Mastercard в последните седмици. В средата на ноември бе представена и първата електронна студентска книжка с разплащателни функции, която вече е на разположение на студентите от първи курс в УНСС.