Първият български отбор в Shell Eco-marathon сглобява хибриден автомобил от градски тип

346
Първият български отбор в Shell Eco-marathon сглобява хибриден автомобил от градски тип

Първият български отбор в Shell Eco-marathon ще участва в състезанието с автомобила STH1 (Sofia Transport Hybrid) и номер 307 в най-популярната категория - „Градски тип”. Шестима студенти от специалност „Транспортна техника и технологии” на Техническия университет – София ще се впуснат в надпреварата за икономия на гориво от 22 до 24 май на пистата Ногаро във Франция.

Категорията „Градски тип” е въведена за първи път в Shell Eco-marathon през 2003 г. с коли, които много повече приличат на традиционните автомобили в сравнение с експерименталните прототипи, използвани от старта на това състезание през 1985 г. От въвеждането й категорията става все по-популярна и все повече отбори участват в състезанието с градски тип автомобил (средният ръст на увеличение за всяка година е 43%). Тази година се очаква 58 отбора да участват в тази категория на Shell Eco-marathon, което е с 45% повече в сравнение с миналогодишното състезание.

„Избрахме да участваме в категорията „Градски тип”, защото тя има огромен потенциал за иновации и автомобилите в нея повече приличат на реалните коли. Вярваме, че и нашият проект може да бъде реализиран в автоиндустрията един ден. За тази категория има по-малко участници, защото е по-трудна – автомобилът е по-сложен и по-скъп за изработване”, твърди капитанът на българския отбор Желязко Картунов.

Много окуражително е да се види, че почти половината от автомобилите от градски тип в тазгодишния Shell Eco-marathon използват алтернативни източници на енергия (26 отбора от 58). Половината от тях са с водородни горивни клетки (13 отбора в сравнение с 8 миналата година). Биогорива като етанол (6 отбора), слънчева енергия (5 отбора) и синтетичен дизел от природен газ – GTL (2 отбора) са други алтернативни източници на енергия, използвани тази година.

Българският автомобил ще се състезава с хибриден автомобил, задвижван от комбинация между двигател с вътрешно горене и електродвигател. Едноместният автомобил ще бъде с капкообразна форма и ретро дизайн. В момента студентите от Техническия университет в София работят по шасито и двигателя.

Първият отбор, който ще представи България в състезанието за икономия на гориво Shell Eco-marathon, е поканен за участие още при първото си кандидатстване в конкуренция с 300 европейски тима. Мениджър на отбора е доц. д-р инж. Борислав Трайков. В момента българският отбор търси спонсори за завършване на проекта.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg