Във връзка с отпускарския сезон, основен приоритет на правителството е довършване на автомагистрала „Тракия”. Това съобщи пред пловдивски журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде радио „Фокус”-Пловдив.

От 1 юли магистралата се очаква да бъде пусната до морето, като ще бъде довършен лот 2, лот 3 и ще бъде поставено началото на лот 4. Идеята е тази година до морето да се пътува по-лесно и по-безопасно, каза министър Павлова.

Работи се усилено по пътищата в Бургас, в „Меден рудник”, рехабилитират се и изходите на София, връзката на Околовръстното с гара „Яна”.

Предстои да се сключат договори за над 240 км, второстепенни третокласни пътища, които да бъдат рехабилитирани със средства, спестени от Оперативна програма „Регионално развитие”, каза Павлова.

До края на годината ще бъде започната процедура за изпълнител на рехабилитация от участъка от автомагистрала „Тракия”, на територията на Пловдивска област, от 119 до 133 км. Това съобщи пък инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”.

Участъкът е проблемен, тъй като в него са регистрирани големи катастрофи, между които и тази, при която се обърна автобус през юли и загинаха девет души. „Върви проектирането и на обходния път на град Пловдив, който е връзката между автомагистрала „Тракия” с Асеновградско шосе”, каза Лазаров.

Министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова откри рехабилитирания участък между Цалапица и Съединение.

Отсечката е 12-километрова. Макар и малка, тя е важна, защото е връзката на населението с магистралата, каза министър Павлова. Този пътен участък не е ремонтиран повече от 28 години, а от 2005 г. е в критично състояние, тъй като пострада от наводнение. За този път са получавани множество сигнали с искане да бъде рехабилитиран по-скоро.

Сега, със средства от бюджета в размер на 1.7 млн. лв. пътят е напълно рехабилитиран. До два-три дни ще бъде довършена и маркировката по него. Министър Павлова изтъкна, че по проект за пътя са били отделени 9 млн. лв., но благодарение на технологията студено рециклиране, която е икономична, пътят е направен за значително по-малко средства, но с добро качество.

Този участък е част от голям проект на стойност 40 млн. лв.