Печалбата на втория най-голям световен производител на автомобили - японската Toyota е нараснала над четири пъти през изминалото второ тримесечие, следствие на възстановяване на продажбите й в световен мащаб.

От компанията отчетоха печалба в размер на 98.7 млрд. йени (1.2 млрд. щ. д.), което е значително над тази в размер на 21.8 млрд. йени през сравнимото тримесечие на миналата година.

Продажбите на компанията за изминалите три месеца са се повишили с 5.8% до ниво от 4 .81 трлн. йени (59.5 млрд. долара).

Добрите резултати отчетени от японската компания стават реалност, въпреки изключително силната японска валута и кампанията по отстраняване на фабрични дефекти в някои модели.

Йената се търгува на нива близки до най-високите от 15 години насам спрямо щатския долар.

Нека припомним, че моделът Scion на Toyota за трета поредна година бе определена за най-безпроблемния модел в проучването на Consumer Reports.

Toyota продължава да е най-скъпата автомобилна марка в света, въпреки че стойността й се понижи с 16% за последната година до 26.192 млрд. долара.

Японският производител се нарежда на 11-та позиция в последната класация на Interbrand за най-скъпи марки в света, следвана от Mercedes (12-та позиция и 25.179 млрд. долара).

Японската Toyota е най-любимата автомобилна марка в САЩ, според потребителско проучване.

През миналата година японската марка изкара от пазара, по данни на изданието, над 5 млн. автомобила, заради редица технически проблеми, което се отрази върху реномето й.

Проучването показва, че поклонниците на Toyota се отнесли много лоялно към проблемите, без да променят предпочитанията си.