Ние променихме статута на терена, с което дадохме шанс да се ползва и за друго, съобщи главният архитект на София Петър Диков във връзка с предложението за идеята за събаряне на "Кремиковци" и строителството на делови център там.

"От "Кремиковци" зависи дали ще използват това, защото всеки ще иде и ще строи там, ако "Кремиковци" си отиде като производство", каза Диков.

Ние не ги принуждаваме - даваме им възможност и аз съм убеден, че текат разговори. Индикациите са, че нещата може би ще тръгнат в тази посока, а фактът, че Александър Томов говори в тази насока, ме кара да мисля, че се търси решение, посочи Диков
и добави, че ако това ще се случва, трябва да стане през следващите два-три месеца, иначе ще трябва да чакаме още 15 години да си отиде "Кремиковци".

Според Диков на мястото на комбината ще се отвори терен за строителството на делови център. Предложението е десетте хиляди декара, върху които е разположен комбинатът, с изградената инфраструктура да се използват за тази цел и така да се спре замърсяването на въздуха на София.

Главният архитект на София смята, че на този терен би могло да има и жилища. Той съобщи, че преди месец е разговарял с Прамод Митал, на който му представил тази идея, но до момента няма отговор дали тя се приема. "Това е негово решение - като собственик на терена той може да бъде със съучастие или да продаде дела си", каза Диков. Според него става дума за предложение, на което не може да се устои, тъй като общината предлага теренът да се използва по-добре от сега. Според Диков алтернативата е фалит на комбината, тъй като не е съвсем ясно дали МОСВ ще даде комплексно разрешително.

Общината може само да подкрепи промените, защото те ще се решават от собственика, държавата и евентуалните инвеститори, каза Диков. Според него цената на земята в района се влияе от три компонента - като количество е голяма, но е с инфраструктура и оборудване, а в същото време е замърсена и се нуждае от очистване.

Главният архитект Петър Диков предлага и промяна в трасето на магистрала "Тракия". Пред журналисти той обясни, че идеята е трасето да минава не през северната дъга на Околовръстния път, а през северната тангента, която по проект минава покрай кварталите "Обеля" и "Надежда" и е с дължина 8.2 км, съобщават от БТА.