Притеснения за загуба на пари по оперативни програми от Европейския съюз има, призна министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той обаче изтъкна, че по много от проектите вече се изготвят планове и няма опасност да бъдат лишени от европейско финансиране.

"Марица" стартираме в график и "Струма" стартираме предсрочно, още два лота. Така че "Марица" и "Струма" не са застрашени по никакъв начин. Извън тях обаче има още четири проекта, които не са магистрали - пътят Ботевград-Мездра, Кърджали-Маказа и т.н., където, разбира се, пак няма археология, няма учредителни процедури, няма проекти. Те ще станат - в последния момент.

Но за момента са много притеснителни, само че не можем навсякъде да свършим работата. Нещо, което отнема 3 години да стане за 9 месеца. Така че приоритизираме трите магистрали.

От гледна точка на Брюксел, те имат основания да бъдат притеснени. Защото казват - "От тези 9 проекта, вие стартирахте един. А другите кога?" Днес имаме среща с ЕК, но отново план графици до последния ден. Те ще бъдат качени на сайта".

"Аман от безобразно строителство", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев по повод незаконната трета лента на прохода "Хаинбоаз".

Коментарът на министъра е следствие на вчерашното решение на Административния съд във Велико Търново проходът да бъде затворен, тъй като застрашава живота. Министърът обаче запита по-добре ли е да се затвори проходът или е по-добре да се вкарат по 20 хиляди коли на ден в центъра на Габрово.

Третата лента на "Хаинбоаз" е напълно незаконна, добави Плевнелиев. Проходът е проектиран с две ленти, но тогава държавата е била малко по-богата и е решено да се направи още една трета лента. Фирмата изпълнител на проекта е "прословутата фирма на "Батко и Братко" - "Биндер", каза още министърът на благоустройството.

Източник: бТВ