Магистралите са като прахосмукачка - те засмукват тежкия трафик и когато ги няма, се разбиват пътищата. Но цифрите са ясни - ние в момента имаме 110 млн. лв., като 35 млн. лв. са за зимното поддържане, а останалите 65 млн. са за запълване на дупките. А дупките са нещо, което ни съпътства през всичките години", заяви министър на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев за това докога ще се продължава с дупки, но без магистрали.

За текущ ремонт и поддръжка на пътищата предишното правителство е дало 421 млн. лв. през 2007 г., а през 2008 г. - 398 млн. лв., припомни министърът. Но новите договори са с много по-ясни правила и затова ще бъдат изчистени всички дупки до втори клас пътища.

"Ние сме в параграф 22 - докато направим магистралите, не може да си оправим пътната мрежа, защото тя никога не е смятана за толкова тежки коли, камиони и толкова тежък трафик - повече магистрали, по-малко дупки". Запитан дали има конкретни сигнали за лошо качество на изграждане на пътища, Плевнелиев каза, че от година и три месеца не ни интересува кой какво прави, а дали е спазен стандартът или не. Постоянно се изпращат проверки.

"Пътната агенция" през последната година се въоръжи с друга техника за проверки. Най-важното е обективно да документират извън човешкия фактор и така с тройно по-малко пари ще има същият ефект. Наказанията има, когато не са изпълнени критериите за качество. Ще се ремонтират пътищата, докато се отстранят всички ефекти, като даде пример за булевард в Русе, който е отново за ремонт. Такава е позицията на държавата по всички останали договори, категоричен бе регионалният министър.

Запитан кога ще пътуваме по АМ "Марица", Плевнелиев каза, че България прогресира и вървим напред, като се похвали, че всеки ден, малко по-малко, това, което е обещал, става. АМ "Марица" е изключителен пример за това как България е "дресирала" магистрали - по анекс и половина на км и по един км на година. Магистралата обаче е 117 км, сега са стартирани 2 ЛОТ-а. Магистралата ще има три източника на финансиране, има график, в него сме и до 2013 г. ще е готова. Към момента няма индикация за оскъпяване и всичко е по договор и бюджет, увери Плевнелиев за строителството на магистралите.

На въпрос за незаконните постройки и кога ще бъдат съборени, той обясни, че 1600 са заповедите, влезли в сила, а пък 300 трябва да бъдат съборени до април месец. Процедурата е дълга и сложна, но започваме със събарянето от 13 декември. Държавата е приватизирала борбата с незаконното строителство и по този начин е обезпечена. Но изцяло в интерес на собствениците е да разрушат постройките сами, смята министърът. Не си падам по такива акции, коментира Росен Плевнелиев относно евентуалната идея за събаряне на остъклените балкони в блоковете. За балконите той каза, че лично като министър няма намерение да се занимава.

На въпрос кога ще приключи сагата с царските имоти, министърът Плевнелиев припомни, че са събрани данните и документи и се подготвя решение на МС. Няма нищо ново с имотите. Трябва да се докаже в съда кой е крив и кой прав. Той каза, че не е в неговата компетенция да отговори кога ще приключи сагата с имотите на царя.

Източник: бТВ, БГНЕС