Автомагистрала „Хемус" е от изключително значение за България. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Росен Плевнелиев по време на посещението си във Варна.

Относно автомагистралата, министърът подчерта, че това, което е голямата новина е, че е се работи усилено за това България този път да дефинира много ясно своя интерес и да отстоява много ясно своите приоритети.

Плевнелиев подчерта, че това е било и тема на разговор с канцлера Меркел, с министър-председателя на Полша Доналд Туск, на Унгария и т.н. „Ние искаме магистралата да стане част от новата ревизирана европейска мрежа", заяви Плевнелиев и уточни, че българите особено жителите в Северна България, трябва да са наясно, че в момента тече процес на намаляване на магистралите, а България иска точно обратното.

До края на тази година ще се довършват дискусиите за ревизията на европейската мрежа и до март 2011 година ще бъде приет новият вариант на европейската мрежа.

„И пак казвам, когато тя се намалява, ние ще дадем всичко от себе си, за да вкараме още една допълнителна магистрала и това е Хемус", категоричен бе Росен Плевнелиев.

Той подчерта, че се търси европейската солидарност, защото магистралата няма друг шанс, защото като публично-частно партньорство ще бъде много трудно, тъй като трафикът е малък, а самата магистрала е много скъпа.

„По отношение на ОП „Регионално развитие" би могло да се направи някой участък, но сами разбирате, че една магистрала от 1.5 млрд. евро ще лиши изцяло общините да финансират проекти", добави Плевнелиев.

Той посочи, че ОП „Регионално развитие" е една програма, която е на общините и те генерират проекти за всичко - детски градини, училища, енергийна ефективност, градска среда, градски транспорт. Министърът подчерта, че именно затова още от сега се гледа в бъдещето и се прави всичко възможно да се даде бъдеще на „Хемус" и тя трябва да стане част от бъдещата мрежа.

По отношение на АМ „Черно море" Росен Плевнелиев заяви, че тя е част вече от Европейския коридор №8 и тя трябва да се подготви, като проект. Там проблемът е, че има трасе, което минава през зони на „Натура". Плевнелиев коментира, че все пак има три години да се подготви проектът, за да може през 2014 година да се строи.

Източник: Фокус