Плевнелиев: Световната криза трябва да се преодолява на национално равнище

679
Плевнелиев: Световната криза трябва да се преодолява на национално равнище

Oсновните проблеми, свързани с преодоляването на икономическата криза, трябва да се решават на национално равнище, а отпускането на допълнителни финансови ресурси все по-често се оказва неработещо решение. Това каза пред студенти в Бостън президентът Росен Плевнелиев.

Държавният глава изнесе вчера лекция в престижния Harvard Kennedy School на тема „Пътища на развитие в Югоизточна Европа: българската перспектива”, съобщиха от пресцентъра на президентството.

Росен Плевнелиев за пореден път заяви, че инвестирането в нереформирани сектори не води до икономически растеж.

В Харвард Плевнелиев открои страната ни като стабилен партньор и добър съсед в региона. България е и една от малкото държави в Европа, чийто кредитен рейтинг е повишен в условия на криза.

„В тази ситуация най-важно е да намерим стратегически партньори. Инвеститорите няма да дойдат заради един човек, а ще се установят в България, заради наличието на работещи институции”, коментира президентът.

Като стъпка за привличането на инвеститори и за подобряване на бизнес средата Росен Плевнелиев посочи промените в Закона за насърчаване на инвестициите, работата по електронното правителство, както и административната реформа, която е в ход.

Пред студентите от Харвард президентът очерта осем правила, които, според него, трябва да бъдат водещи за политиците.

„Необходимо е да имаш приоритети, да имаш ценности, да създаваш доверие, да търсиш консенсус, да не обещаваш всичко, а само това, което можеш да изпълниш, да търсиш дългосрочност на целите, да имаш свои инициативи и да приемаш инвестициите на обществените средства не като цел, а като инструмент”, каза Росен Плевнелиев.

Президентът открои и основните акценти в дългосрочната програма „България 2020”, както и концепцията за бъдещия „София тех парк”.

„Образованието, науката и технологиите трябва да имат общ фокус”, подчерта отново държавният глава. Запитан с какво България трябва да бъде популярна, Росен Плевнелиев отговори: „Иновации и туризъм”.

Президентът отговори и на въпроси, свързани с присъединяването на страната ни към еврозоната, като припомни, че България ще вземе своето решение, в зависимост от развитието на процесите в държавите, въвели единната европейска валута.

Росен Плевнелиев разговаря с ръководството на Харвард и се срещна с българските студенти там, както и с български възпитаници на MIT, Уесли Колидж и на Бостънския университет.

Пред тях той сподели мнението си за необходимостта от създаването на база с данни за младите българи, които се обучават в чужбина. „По този начин ще можем повече да подкрепяме вашите инициативи и да показваме вашия успех”, подчерта президентът Плевнелиев.

В Бостън държавният глава откри и изложба, посветена на годишнината от спасяването на българските евреи през Втората световна война. Работното посещение на президента в САЩ приключва днес.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Ivan Dimitrov
# 0
05:09 | 30 September 2012
Известно е, че по време на кризи богатите ставт по -богати и обратно бедните по бедни. това е валидно и за отделните страни. Валидно е и това, че обикновенния човек, масите изнасят тежеста и страданията от кризата. Трябва добре да се знае, че богатството на една страна са хората. Те създават принаденият продукт- печалбата, но само когато работят и създават материални блага . Иновационните технологии мултиплицират този ефект.Така , че просперитета - богатството на една страна ще расте с прилагането на инвативни решения. Но тези рещения изискват новости - ноухау и наука. В България за жалост няма стрятегия от години по този въпрос. Качеството и критериите на научните постижения често са мистификации и далеч под всякякви научни критерии и виждания. Такива са в много области на науката. За да има наука трябва да има и образонание. Какво е образованието?- почти нулево. това го казват и констатират всички световни агенции и проучвания в ЕС . .Ние го харесваме, но изоставаме. Причините са комплексни- в занижените критерии, в толерирането на т.н. махленско образование дори и на УНИВЕРСИТЕТСКО ниво, обществени субсидии на калпак и мНожесгвото административни хитрини в това направление. Примери зав това -безброй много. Не без значение е и ниският социален статус на българските семейства. Върху това трябва да се разсъждава - да се мисли и работи. Ясно е, че трябва много да се помисли за образованието , за науката, за технологиите, за икономическата старатегия, за приоритетите в светлината на политическото развитие на световната сцена. Президента е стожер - кормчия, отговорен за развитието на нацията и трябва да дава тон за нарастване БЛАГОДЕНСТВИЕТО на цялото общество, на всеки един човек , това е призванието на неговият пост. Политиците трябва да се съобразяват и изпълняват неговите концепции и виждания за национална стратегия и развитие.. Така ли е у нас господин Президент? Иска ни се да вярваме, че ще е така, но....- това е българската действителност.
Ivan Dimitrov
# 1
05:09 | 30 September 2012
Известно е, че по време на кризи богатите ставт по -богати и обратно бедните по бедни. това е валидно и за отделните страни. Валидно е и това, че обикновенния човек масите изнасят тежеста и страданията от кризата. Трябва добре да се знае, че богатството на една страна са хората. Те създават принаденият продукт- печалбата, но само когато работят и създават материални блага . Иновационните тихнологии мултиплицират този ефект.Така , че просперитета - богатството на една страна ще расте с прилагането на инвативни решения.Но тези рещения изискват новости - ноухау и наука. В България за жалост няма стрятегия от години по този въпрос. Качеството и критериите на научните постижения често са мистификации и далеч под всякякви няучни критерии и виждания.Такива са в много области на науката. За да има наука трябва да има и образонание. Какво е образованието?- почти нулево. това го казват и констатират всички световни агенции и проучвания в ЕС .Ние го харесваме, но изоставаме. Причините са комплексни- в занижените критерии, в толерирането на т.н. махленско образование дори и на университетско ниво, обществени субсидии на калпак и можесгвото административни хитрини в това направление. Примери в това направление безброй много. Не без значение е и ниският социален статус на българските семейства. Върху това трябва да се разсъждава - да се мисли и работи. Ясно е, че трябва много да се помисли за образованието , за науката, за технологиите, за икономическата старатегия в светлината на политическото развитие на световната сцена. Президента е стожер - кормчия, отговорен за развитието на нацията и трябва да дава тон за нарастване БЛАГОДЕНСТВИЕТО на цялото общество, на всеки един човек , това е призванието на неговият пост. Политиците трябва да се съобразяват и изпълняват с неговите концепции и виждания за национална стратегия. . Така ли е у нас господин Президент? Иска ни се да вярваме, че ще е така, но....- това е българската действителност.
Ivan Dimitrov
# 2
05:09 | 30 September 2012
Известно е, че по време на кризи богатите ставт по -богати и обратно бедните по бедни. това е валидно и за отделните страни. Валидно е и това, че обикновенния човек масите изнасят тежеста и страданията от кризата. Трябва добре да се знае, че богатството на една страна са хората. Те създават принаденият продукт- печалбата, но само когато работят и създават материални блага . Иновационните тихнологии мултиплицират този ефект.Така , че просперитета - богатството на една страна ще расте с прилагането на инвативни решения.Но тези рещения изискват новости - ноухау и наука. В България за жалост няма стрятегия от години по този въпрос. Качеството и критериите на научните постижения често са мистификации и далеч под всякякви няучни критерии и виждания.Такива са в много области на науката. За да има наука трябва да има и образонатие. Какво е образованието- почти нулево. това го казват и констатират всички световни агенции и проучвания в ЕС . Причините са в занижените критерии, в толерирането на т.н. махленско образование, обществени субсидии на калпак и можесгвото административни хигрини в това направление. Примери в тово направление бизброй много.Трябва много да се помисли за образованието , за науката, за технологиите, за икономическата старатегия в светлината на политическото развитие на световната сцена. Президента е стожер , кормчия в развитието на нацията и трябва да дава тон за нарастване БЛАГОДЕНСТВИЕТО на цялото общество, на всеки един човек , това е призванието на неговият пост.Политиците трябва да се съобразяват и изпълняват неговите концепции и виждания за национална стратегия. . Така ли е у нас господин Президент? Иска ни се да вярваме, че ще е така, но....- това е българската действителност .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 670.550 -0.08%
  • BGREIT 114.770 -0.18%
  • BGTR30 546.980 0.09%
  • BGBX40 130.980 -0.28%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1793 1.1794
  • GBP/USD 1.3203 1.3205
  • USD/JPY 112.9190 112.9310
  • USD/CHF 0.9811 0.9813
  • USD/CAD 1.2460 1.2462
  • AUD/USD 0.7847 0.7849
  • USD/BGN 1.6583 1.6586
Ask Bid
  • DOW JONES 23159.65 23163.65
  • S&P500 2561.28 2561.78
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5381.34 5383.34
  • DAX 13038.04 13040.04
  • FTSE 100 7541.27 7542.77
  • ПЕТРОЛ 52.24 52.30
  • ЗЛАТО 1280.74 1281.24
  • СРЕБРО 16.98 17.02

Видео