Търговската верига за бързооборотни стоки Plus Discount, която е част от германската група Tengelmann, планира да завърши инвестиционната си програма от
250 милиона евро за България до 2011 година, съобщи днес директорът на компанията за корпоративните комуникации Никол Дитер, цитирана от британското електронно издание kamcity.com.

Plus Discount възнамерява да построи логистичен център и да създаде мрежа от 150 магазина в България за период от пет години от влизането си на на българския пазар през 2006 година.

"Планираме да основем логистична платформа близо до София през първото тримесечие на 2009 година и да открием близо 30 магазина в т. нар. дискаунт сегмент (магазини за продажба на стоки на ниски цени) в България", допълни Дитер.

Ключовите играчи на българския пазар за продажби дребно са местните вериги Фантастико, Фамилия, Европа, ЦБА (CBA), Пикадили и "3 4 5", както и големите международни групи като германските Metro, Kauflan), HIT, Billa и литовската верига за продажби на дребно Maxima, която присъства на пазара чрез своята марка Т-Market.

Германската верига от супермаркети Lidl се очаква скоро да отвори първия си магазин в България, а гигантската френска търговска верига Carrefour SA също ще навлезе на българския пазар в близко бъдеще, допълва БТА.