Внезапна проверка на строителните дейности на автомагистрала Люлин и обходът на цялото трасе показа, че в момента там работят не повече от 200 души. Работа има, но тя е незадоволителна, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

„Работниците, които преброихме са в пъти по-малко от декларираните от фирмата-изпълнител", коментира зам.-министърът Ивайло Московски.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски съвместно с ръководителя на Секретариата на Съвета за управление на средствата от ЕС към Министерски съвет Юлиана Николова, заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов и кмета на район Люлин Венетка Серафимова направиха изненадваща проверка на строителните дейности на автомагистрала Люлин.

Европейската комисия ще бъде информирана за актуалното състояние на проекта. Внезапните проверки ще продължат, но в момента не могат да бъдат наложени никакви санкции на изпълнителя, тъй като договорът не го позволява. Ако строителните дейности не бъдат завършени в срок, ще започнат да текат неустойки, уточни Ивайло Московски.

Автомагистрала Люлин е част от път Е79 и Общоевропейските транспортни коридори номер IV и VIII. Дължината й е около 19 км. Обща стойност на проекта е 148.45 млн. евро, от които 75% са по Програма ИСПА (111.34 млн. евро) и 25% национално съфинансиране (37.11 млн. евро).

До момента усвоени са 38% от средствата. По проекта са сключени четири договора. Договор за „Строителство на автомагистрала Люлин от околовръстен път София до пътен възел Даскалово" с консорциума „МАПА-Дженгиз", Турция; Договор за „Супервизия на строителството на АМ Люлин от околовръстен път София до пътен възел Даскалово" с консорциум „Луи Берже" (Франция) - Мот Макдоналд (Великобритания); Договор за „Консултантски услуги на екипа на Възложителя, отговорен за изпълнението на договори 1 и 2" и рамков договор за оценители.