Да, имаме всеки ден около двойно превишение на фини прахови частици, това, разбира се, се дължи до голяма степен и на климатичните условия, но и на отопляването на твърдо битово гориво. С тези думи кметът на София Йорданка Фандъкова коментира случващото се в последните няколко дни в столицата – критичните нива на мръсен въздух, предаде БГНЕС.

Кметът изрази надежда Столичният общински съвет по-скоро да разгледа предложените краткосрочни мерки, които биха позволили борба с превишение на фини прахови частици. Това, което се предлага, е да бъде пуснат т.нар. „зелен билет”, който ще позволи на столичани да се възползват от по-евтин градски транспорт.

„А при чувствителни превишения, каквито има в Скопие, да можем и ние да пускаме безплатен транспорт. Това са мерките, които са заложени. Имам уверението и се надявам, че следващия вторник ще бъдат разгледани в Комисията по екология на Общинския съвет”, каза Фандъкова.

Предложението е, когато има опасност от мръсен въздух в София, общината да прилага: билет за градския транспорт на цена от 1 лев, двойно по-скъпа синя зона за паркиране и забрана за движение на автомобили в центъра.

Столичният инспекторат продължава кампанията за събиране на стари автомобилни гуми във всички райони на града, за да може да се борим с причините, а не с последствията. Правят се проверки от страна на полицията и Столичен инспекторат, каза още Фандъкова във връзка с изгарянето на гуми, предимно в кварталите с предимно ромско население.

За мен основно и най-важно е да се спрат некачествените горива на пазара. Затова, по наше настояване, МОСВ разработва и имаме уверението, че вече са готови със стандартите на горива, така че на пазара да не се пускат горива с повишено съдържание на пепел, на сяра и т.н., заяви още Йорданка Фандъкова и продължи: Защото виждаме, че дори най-голямото замърсяване беше на 1 януари, когато трафик и движение в София почти нямаше.

Днес кметът на София Йорданка Фандъкова и министърът на транспорта Ивайло Московски присъстваха на символична церемония по откриване на новия път до Летище София. Строителството започна през септември 2016 г.

Общата стойност на проекта е малко над 13 млн. лева. Проектът включва директен път до Терминал 2, както и две връзки с Терминал 1. Общата дължина на трасето е 1100 метра. 372 от тях са във въздуха – има изградена естакада.