Подизпълнители ще изпълняват договори на стойност 130.1 млн. лв. във втория метро диаметър, сочи информация на Агенцията по обществени поръчки.

Диаметърът включва "Пътен възел Надежда - Централна ж.п. гара – пл. „Света Неделя“ - НДК – бул. „Черни връх“", в това число конструкции на 3 метростанции, участъкови тунели 4.42 км, архитектурно-строителна и електромеханична част за целия участък с дължина 6.4 км и 7 метростанции.

Поръчката по изграждането на втория метро лъч бе разделена на два лота. Първият обхваща: "Пътен възел Надежда (км 4+140) - Централна ж.п. гара – пл. „Света Неделя“ - бул. „Патриарх Евтимий“ (км 7+910)", с дължина 3.8 км и 4 метростанции, без проектирането и изпълнението конструкцията на метростанция МС 8-II.

Договорът бе спечелен от турската Доуш Иншаат Ве Тиджарет, а стойността му възлезе на 329.13 млн. лв. без ДДС, или 394.96 млн. лв. с ДДС.

Тук подизпълнители имат договори за 76.16 млн. лв. Най-голям дял (55.39 млн. лв., или 16.83%) има Старт Инженеринг АД, която ще проектира и инсталира електрически и ел. механични системи, както и системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол

СК-13 Холд Инг спечели контракт за 15.43 млн. лв., или 4.69% от поръчката, и ще изгражда релсов път и контактна релса, докато Юксел Проже Улусларарасъ ще се занимава с проектните работи за конструкциите на тунелите и метростанциите. Договорът на компанията е за 5.33 млн. лв. без ДДС, или 1.62% от общата поръчка за Лот 1.

Втората обособена позиция обхваща "бул. „Патриарх Евтимий“ (км 7+910) – бул. „Черни връх“ (км 10 + 495)", с дължина 2.6 км и 3 метростанции, без проектиране и изпълнение на конструкциите на метростанция МС 11-II с тунелния участък след нея. Основните конструкции на 2 от метростанциите (МС 9-II и МС 10-II) и тунелите между тях са изградени.

Контрактът на обща стойност 141.96 млн. лв. без ДДС, или 170.35 млн. лв. с ДДС, бе спечелен от Обединение Метро Трейс, с водеща компания Трейс Груп Холд.

Тук с най-голям дял при договорите на подизпълнителите е отново Старт Инженеринг АД с 25.55 млн. лв., или 18%, докато Адвал АД е с 14.9 млн. лв. без ДДС, или 10.5%. Двете компании ще проектират електрически и ел. механични системи и инсталации, системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол и изпълнение на тунелна проходка по нов австрийски метод.

С договор за 6.67 млн. лв. е Стойинжект АД, а СК-13 Холд Инг и Рикат ООД са, респективно, с 5.54 млн. лв. и 1.27 млн. лв.

Изграждането на метрото по двата Лота е на стойност 471.09 млн. лв. без ДДС, или 565.3 млн. лв. с ДДС.

Снимка: БГНЕС