Само два дни след обявената несъстоятелност на Астрал Холидейз Интернешънъл, УНИКА започна и изплащането на първите заведени претенции от потърпевши.

Всички клиенти на туроператора, които посрещнаха лошата новина в чужбина, се завърнаха благополучно, без да изпитат каквито и да било неудобства поради неблагоприятно стеклите се обстоятелства.

Благодарение на съвместните усилия и добра координация между УНИКА и Астрал Холидейз, половината от клиентите, завели иск за възстановяване на платените от тях средства и покрити от застраховката „Отговорност на туроператора“ между ЗК УНИКА България и Астрал Холидейз Интернешънъл, са напълно обезщетени и спокойно могат да осъществят планираните си пътувания.

На този етап в УНИКА има постъпили близо 300 претенции, а стойността на изплатените обезщетения възлиза на около 200 хиляди лева.

Все още нямаме данни, които да сочат, че клиентските претенции ще надвишат лимита на застраховката от 700 хиляди лева, посочват от застрахователя.

Използваме случая да направим уточнението, че застраховката „Отговорност на туроператора“ не покрива разходи на партньори и подизпълнители на Астрал Холидейз Интернешънъл, тъй като по силата на този договор, те не са обект на обезщетяване, допълват от УНИКА.