"Български пощи" ЕАД и Българска асоциация за бизнес и туристическа информация (БАБТИ) подписаха меморандум за популяризиране на кампанията "Българските символи", предаде БТА.

По силата на това споразумение двете институции ще си сътрудничат в изграждането на нов и положителен образ на страната ни като член на ЕС на основата на огромния й потенциал, утвърждаването й като перспективен и стабилен партньор в глобалното икономическо и политическо пространство.

"Български пощи" и БАБТИ ще работят заедно за решаването на проблема с липсата на информация за страната ни и преодоляването на предразсъдъците относно нейното минало и настоящето й. Най-накрая двете институции ще популяризират избрания символ победител и символите на България в Европа и света. За целта те ще излязат с общи позиции пред европейските институции. Организацията, която ще координира общите действия по меморандума, е БАБТИ.

Енцислав Харманджиев, изпълнителен директор на "Български пощи", каза, че за символ на България е избрал Мадарския конник, защото олицетворявал началото на българската държавност. Тази наша държавност заслужава своето възхищение, независимо от периодите на нихилистично отношение, коментира Харманджиев.

Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова припозна глобалния символ на страната ни в нестинарите. Основната идея на меморандума е да се пропагандира една изключително патриотична идея и да се даде достъп на всеки наш сънародник да участва в кампанията, посочи още изпълнителният директор на "Български пощи".

За целта трябва да бъдат попълнени специални талони, които ще се разпространяват във всички пощенски станции в България, в административните центрове на общините, в бензиностанциите ОМВ, в офисите на ЦКБ и ЗПАД "Армеец", други обществени сгради, университети, културни институции и училища.

Виолета Иванова,председател на БАБТИ информира, че за целта на кампанията са отпечатани общо 400 милиона талона. 720 хиляди от тях ще бъдат разпространени чрез "Български пощи" ЕАД.

Снимка: БГНЕС