Всеки потребител на електроенергия в Западна България ще може да коригира прогнозните си сметки за ток, ако смята, че те са завишени. Това казаха на пресконференция днес представители на ръководството на електроразпределителното дружество ЧЕЗ, съобщава БТА.

В пресконференцията участва и председателят на Федерацията на потребителите в България Пламен Кърлев. Според Кърлев тримесечното отчитане на тока няма да бъде в ущърб на потребителите, защото те могат да заявят и по-ниско потребление за междинните си сметки и да платят по-голяма сума едва на третия месец.

За корекция на прогнозната сметка потребителят трябва да попълни декларация в някой от клиентските центрове на ЧЕЗ и да заяви колко киловатчаса енергия по негова преценка ще
използва през следващия месец.

На цялата територия, обслужвана от ЧЕЗ, тримесечното отчитане влезе в сила на 7 май, каза директорът на дирекция "Продажби" Радослав Димитров. В изравнителната фактура, която щесе получава на три месеца, са посочени датата за погасяване на изравнителната фактура, размерът на равните месечни вноски и сроковете, когато те трябва да бъдат платени, каза Димитров.

Той добави, че за периода от въвеждането на тримесечното отчитане са се пререгистрирали 13 хиляди потребители. Общо 10 000 от тях са декларирали прогнозни количества на потребената енергия, а останалите са декларирали, че са съгласни да им бъде изчислен размер на равната месечна вноска по формула, определенав общите условия на договора на ЧЕЗ.

От дружеството посочиха, че ако някои е платил по-висока прогнозна сметка, тя може да бъде коригирана през следващия месец, а парите ще бъдат или възстановени на потребителя, или ще бъдат приспаднати към следващото му плащане. Димитров съобщи, че на надвзетите суми се начислява лихва в размер на основния лихвен процент - точно толкова, колкото плаща и потребителят при закъснение с плащането на сметката си за ток.