Потребителски организации алармират за търговски трикове

1056
Потребителски организации алармират за търговски трикове

Потребителски организации алармират за случаи, при които, за да привлекат клиенти, търговците използват трикове извън закона.

Нередно от страна на продавача е да се твърди, че дадени оферти се предлагат само за ограничено време или да се обещава награда, която никога не се получава. Някои търговци спекулират с правата на потребителя, като ги представят като "специална оферта", посочват от потребителските организации.

Изключително важно за потребителя е да знае, че крайната цена, която заплаща, трябва да е ясно посочена и да съдържа ДДС, както и други данъци и задължителни такси. При намаления старата и новата цена трябва да са ясно обявени, отбелязват специалистите. Има и изключения - правилата за обявяване на цени не важат за антики, предмети на изкуството и търгове.

Много често обаче с примамливи оферти за големи намаления, потребителят се оказва излъган, обясниха от "Активни потребители"

Един от случаите, за които организацията е получила сигнал, засяга нелоялно обявяване на 50-процентно намаление на магазин за обувки. Оказало се, че ниската цена е само за обувките 46 номер. Според правилниците всяко намаление трябва да изброява продуктите и периода, за които се отнася.

Освен това старата цена трябва да е била валидна поне един месец преди началото на разпродажбата, която според закона трябва да продължи повече от един ден и по-малко от един месец, обясняват експертите.

Ако етикетът е с неясна цена, търговецът може да бъде глобен до 3 000 лева, припомнят от "Активни потребители".

От неправителствената организация разказват за непозволена агитация и като пример посочват случай със скъп шампоан за коса. На етикета пише, че блясъкът на косата се възвръща до четири седмици. Това обаче не става. Клиентът се оплакал в магазина, откъдето го насочили към производителя, който не отговорил.

Всяко действие от страна на търговец, свързано с реклама, промоция или продажба на стоки или услуги е търговска практика, припомнят потребителски организации. Най-общо казано, търговците трябва да действат честно и добросъвестно, когато се опитват да продадат нещо, и не трябва да влияят по начин, който би навредил на икономическите интереси на клиента, отбелязват те.

Законодателството не позволява на търговците да подвеждат с невярна или непълна информация клиентите си. Като нелоялни се определят заблуждаващите и агресивните търговски практики, при които търговецът дава невярна или непълна информация или пропуска важна информация, от която потребителят се нуждае, за да направи информиран избор, отбелязват експертите.

Източник: БТА

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg