Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов съобщи пред журналисти, че до края на месеца ще бъде предложено за обсъждане в Министерския съвет /МС/ искането за над 200 милиона лева допълнително за инфраструктурни проекти от структурния резерв, съобщава БНР.

Около 60 милиона лева от тази сума са необходими за южната дъга на околовръстния път на София. Днес министърът, заедно с кмета на София Бойко Борисов, провериха изпълнението на строителните дейности на южната дъга на околовръстния път.

Президентът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов съобщи пред журналисти, че ако до два-три месеца приключи отчуждаването на терени, пътният възел "Драгалевци" ще бъде готов до 30 август 2009 г.

Министър Гагаузов съобщи, че проектът трябва да бъде завършен до края на тази година заедно с пътен възел "Симеоново". Новото трасе е с широчина 46 метра, а на магистралите обикновено широчината е 29 метра. Общата стойност на проекта е 92,093 милиона лева. Дължината на обекта Софийски околовръстен път - Южна дъга е 4,6 км.

Пешов посочи, че за първи път в България се изгражда подобен магистрален път, който играе роля на околовръстен път и на градска магистрала, която обслужва южната и северната част на София.

Той съобщи, че за всеки прилежащ към пътя имот ще има отклонение за канализация, електропроводи, телефонни линии.

Пешов припомни, че южната част на обекта беше изградена миналата година. Столичният кмет Бойко Борисов каза, че новият закон позволява отчуждителните процедури да вървят по-бързо, защото собствениците сега могат да оспорват само оценката на имотите.

Борисов информира, че паралелно с проекта за околовръстното шосе се обсъжда, съвместно с министъра на регионалното развитие, да се осигури финансова схема чрез заем или държавна гаранция като средствата са необходими за връзването на Горнобански път с магистрала "Люлин". По този начин около София ще се осигури високоскоростен пръстен.

Снимка:БГНЕС