Извършва се предпроектно проучване за възможността за превръщането на фериботния комплекс във Варна в интермодален център. Това съобщи днес на конференция, посветена на водния транспорт, изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.

По думите му, проучването е в рамките на проекта "Трасека". Той поясни, че становището на Министерството на транспорта е, че това е възможно, ако комплексът работи съвместно с другите пристанища. Ананиев добави, че пристанището в Кавказ има някои минуси за осъществяването на фериботната връзка с Варна. По думите му, руското пристанище е плитко и там не могат да оперират българските фериботни кораби.

Инфраструктурата около Порт "Кавказ" не е добра, но руснаците са предвидили 9 милиарда евро за подобряването й, отбеляза той. Според Ананиев фериботната връзка е логистична основа за инфраструктурни проекти като АЕЦ "Белене" и "Южен поток". Той коментира, че фериботната връзка и вторият мост над река Дунав ще превърнат България в регионален транспортен център.

Фериботната връзка ще доведе до увеличаване на износа на страната ни, каза Ананиев. Той допълни, че според руската страна връзката трябва да заработи до края на септември, но все още не са подписани протоколите за съвместимост. Очакванията на Русия са товарооборотът за три години на ферибота Варна-Кавказ да достигне около 2 милиона тона, а нашите очаквания са за 500-600 хиляди тона.

Източник:БТА