Очаква се да започне строителството на редица скоростни пътища. Първият от тях, който ще започне тази година, е пътят от Калотина до София, заяви председателят на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

Върви процедурата за възлагане на строителството на част от западната дъга на околовръстния път на София - продължение на магистрала "Люлин", обясни той на конференция за пътната безопасност, цитиран от БТА.

Започва проектирането на скоростните пътища, които ще бъдат изградени през следващия програмен период с европейски средства - Видин - Монтана, Русе - Разград. Не на последно място е и изпълнението на магистрала "Хемус" - от сегашния й край при Ябланица до Шумен, обясни Лазаров.

Неотдавна се разбра, че "Хемус" няма да бъде магистрала, а скоростен път. Максималната скорост при скоростния път е 120 км/ч., а при магистралата – 140.

Благодарение на предприетите мерки през изминалите години броят на жертвите по пътищата е намалял с повече от 40-45% спрямо 2007-2008 г., каза още той. Според него бюджетните средства през последните години за пътна инфраструктура не са били достатъчно и сега има пътища, които повече от 30 години не са били ремонтирани. Това било и сред предпоставките за пътни произшествия.

"Няма да има забавяне на строителството на магистрала "Тракия" заради тежката зима", увери по-рано Лазаров.

Бюджетът за запълване на дупки по републиканската пътна мрежа е около 15-20 млн. лева. В момента се пълнят дупки със студена асфалтова смес на най-тежките участъци като по магистрала "Тракия" в участъка от Пазарджик до тунела "Траянови врата". Изкърпване се прави и по пътя за Варна в района на Търговище. След края на зимата ще продължи запълването на дупките с топла асфалтова смес, обясни Лазаров.

Той увери, че снегът не е нанесъл щети на новостроящите се магистрали.

В участъка на магистрала "Тракия" при Ямбол са залети големи площи и части от трасето са под водата. Тепърва ще стане ясно дали там има поражения.